mandag 18. juli 2011

Kjøttfri mandag - "det jeg har for hånden"-curry

Jeg hadde egentlig tenkt til å lage suppe med kikerter og kokosmelk i dag og, men så kom jeg på den litt bråkjekke forsikringen om at jeg skulle lage noe nytt og spennende denne mandagen. Kanskje ikke så spennende, men en ny variant av curry, basert på det jeg hadde for hånden - helt på slump. Den ble god og frisk :)



Curryen lagde jeg av:
2 dl tørkede kikerter (som jeg la i bløt over natten og kokte en time før jeg satt i gang med selve middagen)
1/4 squash, i store biter
1 gulrot, i små biter
1 nepe, i store biter
1 gul løk, i små biter
1 fedd hvitløk
2 store ts green curry paste
1 ts spiskummen
1/2 ts gurkemeie
ca 2 dl kokosmelk
1 dl vann

Begynn med å frese løken i litt olje. Når løken er myk, sleng oppi resten og la det småkoke en snau halvtime. Server med ris.

Det ble en stor porsjon, så nå har jeg curry til i morgen og :) Jeg har ennå ikke lært meg å beregne porsjoner helt riktig når jeg ikke har kjøttmåltider..

1 kommentar:

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)