søndag 10. juli 2011

Sting & Ting-kjoler!

Nåja, kanskje litt misvisende tittel - for selv om kjolene får Sting & Ting-merkelapp, havner de ikke i nettbutikken. De er BARE TIL MEG! :D My precioussssss!



To ting jeg avskrev for lenge siden som umulig å sy: stretch-stoffer og armer. Nå fikser jeg begge! Stretch-stoffer er ikke lenger noe problem, takket være den fantastiske overlock-maskina mi, og armproblemene er løst takket være mamma. Hurra!

Først sydde jeg denne stripete. Den er ikke helt ferdig, for jeg lurer på hva slags kant jeg skal lage nederst - skal den få mindre striper på tvers, som armene og halsen? Jeg er dessuten litt usikker på livet. Jeg har laget løpegang med strikk, men det ble litt huklete og rart.. Mulig Strikken forsvinner og jeg må bruke belte til den i stedet.


Så sydde jeg en skikkelig kosekjole. Litt vanskelig å se, men alle de brune prikkene er ugler :) Denne fikk ikke strikk i livet, og er løs og behagelig. Den fikk dessuten litt kortere armer og litt smalere skjørt enn den første.


Kjole nummer tre er favoritten! Herlig tynt, mykt stoff med fint fall. Den er sydd etter akkurat samme mønster som kjole nr. 2, men foran på skjørtet lagde jeg to store folder. Syns det ble skikkelig stilig! Et ganske vanskelig stoff å klippe i, så den er litt skakk noen steder, men ikke verre enn at jeg kan bruke den :)



Alle disse tre kjolene er egentlig prøvekjoler. Men det er jo ikke noe gøy å sy om ikke prøvekjolene også blir fine og kan brukes. Kjole nummer fire er foreløpig et stort blått og nydelig stoff, som jeg ikke har begynt å klippe i. Jeg skal sy den på samme måte som kjole nummer tre, men før jeg klipper i det, vil jeg ha meg rullekniv. Ellers tror jeg den blir like skakk som kjole nummer 3 - og det vil vi ikke ha noe av. Den blå skal bli perfekt! :p

9 kommentarer:

  1. Du er jo bare helt rå på symaskina!!
    Kjolene dine er knallfine!
    Jeg drømmer om å få laget meg en kjole av et fleeceteppe jeg har liggende! Men det tar tid å få det til...Den kunne sikkert bli fin til vinteren.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  2. Det er så tilfredsstillende å lage seg klær :-D Fine!

    SvarSlett
  3. Veldig tilfredstillende å lage egne klær...og så blir de jo så fine- One of a kind . Jeg har fulgt bloggen din i det siste og blir mer og mer glad i den. Fin og inspirerende blogg!!

    SvarSlett
  4. Flinka! Dette var imponerende. Men rekker du å bruke alle kjolene?! :D Åh som jeg skulle ønske jeg kunne sy meg klær. Bukse skulle jeg sydd.. *drømme*

    SvarSlett
  5. Gid jeg kunne sy! Jeg elsker at gå i kjole og har et understel, der er noget større end min overkrop, så det kan være svært at finde nogen, der passer. Hvis du nogensinde overvejer at sætte noget af ovenstående i produktion, sidder jeg klar med mit Visakort!

    SvarSlett
  6. Så fine kjoler! Kanskje du kan legge ut en tutorial på bloggen din en gang! Liker spesielt stripekjolen på deg - flott krage. Ser veldig "fransk" ut - trenger bare en svart hatt på snei :-)

    SvarSlett
  7. Wow, disse var utrolig flotte! Min favoritt er den hvite stripete. Helt nydelig! Du er kanonflink! :-)

    SvarSlett
  8. Et ord: IMPONERT!! Gøy å følge med på hva du lager!!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)