tirsdag 10. mai 2011

Idas hjemmelagde, sunne og kjempegode iste


Kok opp en liter vann, og ha i te. Jeg bruker 3 poser Peach Paradise fra London Fruit & Herb. Det er en søt fruktte som gjør seg godt i iste. Bland inn 1g Stevia (eventuelt litt sukker eller annen søtning, men Stevia er supre greier) og saften av en halv sitron. La teen avkjøles i romtemperatur før den settes i kjøleskap, og siden serveres iskald og med isbiter. Nomnom! Herlig godt, oppfriskende og ikke det minste usunt - i motsetning til det klisset man får kjøpt ferdig, fullt av sukker og E-stoffer.

5 kommentarer:

  1. Leste " og ikke minst usunt" hehe.. Måtte lese flere ganger.
    Iste e kjempegodt!
    Æ pleie lage ett stort glass te, eks mangote, presse i en halv sitron, og røre inn en ts brunt sukker, kanskje litt appelsin. Helle d i en shaker med is, riste godt, og sile over i nytt glass! Nammis!!

    SvarSlett
  2. Hei Ida.
    Hvor får du kjøpt steviaen din? Jeg har lett og lett, men det eneste jeg finner er halvseriøse nettsider jeg ikke tør handle på.

    SvarSlett
  3. Marte: Jeg handler på iherb.com. Ingenting å utsette på den siden. Trykk på linken som er på ordet Stevia oppe i teksten, så kommer du til akkurat den jeg brukte i isteen. Jeg har også kjøpt annen Stevia-søtning der, som jeg er kjempefornøyd med: http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-SweetLeaf-Liquid-Stevia-English-Toffee-2-fl-oz-60-ml/9674?at=0 (den bruker jeg i sjokoladen jeg lager: http://idaogmuskatt.blogspot.com/2011/02/sunn-og-sukkerfri-peanttsjokolade.html og http://idaogmuskatt.blogspot.com/2011/03/snickersbar-ala-silje-ala-ida.html)

    Bruk koden BEK429 om du skal bestille fra iherb.com, så får du $5 i rabatt :)

    SvarSlett
  4. PS, det er en utenlandsk side, så husk å holde deg under tollgrensa på 200kr!

    SvarSlett
  5. God idé! Det skal jeg jammen prøve :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)