mandag 30. mai 2011

Kjøttfri mandag - Suppe med kikerter og kokosmelk

En kombinasjon av litt dårlig dagsform, liten fantasi til å finne på noe nytt og at forrige ukes kjøttfrie middag var knallgod, gjorde at jeg tok en reprise av den. Vurderte et øyeblikk å bytte ut kikertene med soyagrytebiter, for variasjonens skyld, men tok ikke sjansen.. Det var jo så godt med kikerter! Trykk her for oppskrift.


Etter å ha holdt på med kjøttfri mandag i 9 måneder nå, har jeg faktisk enda ikke prøvd hverken soya- eller tofuprodukter - som jeg tror er det mange forbinder med veggismat. Jeg har kjøpt inn de nevnte soyagrytebitene, og tenkte å lage noe med dem neste uke. Noen som har tips til hvordan man bruker soyagrytebiter?

2 kommentarer:

  1. hvis det er soyachunks (som man får bra innvandrerbutikker http://www.spicesofindia.co.uk/acatalog/TRS-Soya-Chunks-Big.gif) så er de veldig gode å lage burgere og kaker med - som kjøttkaker eller medisterkaker, ikke bløtkake så klart ;) man må hvertfall gjøre noe med dem, for de smaker ingenting, og konsistensen er kanskje litt rar. koke de lenge i en suppe eller gryterett kan kanskje funket... men er jo ikke sikkert det er dem du mener med soyagrytebiter.

    SvarSlett
  2. Disse er det jeg har: http://www.kungmarkatta.se/product.asp?pid=135
    Det er helt tørre, små knorter. Ser ikke velegnet ut til burger altså..

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)