torsdag 12. mai 2011

Nystrøken bunadskjorte :)

Nå ligger alt til rette for at jeg skal bli like feiende flott som vanlig på 17. mai. Jeg elsker 17. mai, og jeg elsker bunader!


Det dere ser på bildet er en liten del av kragen på skjorta til beltestakken min. Fantastisk og detaljert håndarbeid. Jeg syns beltestakken er en helt nydelig bunad, som for øvrig er den eneste grunnen til at jeg har akkurat den. Jeg har ingen røtter i Telemark.. Skulle jeg hatt bunad fra stedet jeg er fra, hadde det blitt Romeriksbunad.

2 kommentarer:

  1. Jeg elsker draktene fra Telemark! Skulle øsnke at jeg kunne ha den, jeg syns det er litt juks å velge den når man ikke er derfra, så det tør jeg rett og slett ikke! Men snart blir det kanskje ikke så viktig lenger, nå som såpass mange har bunad. Etter hvert blir det kanskje bare et symbol på at man er norsk, heller enn hvor i Norge man kommer fra. Det er lov å håpe! :-)

    SvarSlett
  2. Wow, snakk om å være godt forberedt til 17.mai...
    Det må jeg si, skulle ønske det var jeg som var så tidlig ute. Men, jeg kommer alltids i mål...
    Du gjør det som anbefales ved bunadskjortestryking. Får det unna noen dager før den tas i bruk, da krøller den nemlig ikke så mye! Det var full innføring via frokost-tv i dag tidlig, med innhentet ekspert fra Heimen og greier.

    HURRA og ha en koselig 17.mai!

    Solveig:)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)