torsdag 5. mai 2011

En liten skatt

I disse dager holdes det våropprydning i borettslagene rundt om i området her jeg bor. Det går ut på at alle kan sette ting de vil kaste utenfor dørene, og så blir alt plukket opp av store biler og kjørt på dynga. Veldig fint når man har søppel å bli kvitt, men LANGT FRA alt som blir satt utenfor her er søppel. Det er kjempefine møbler i topp stand, og masse fine ting andre kunne fått bruk for. Jeg får helt vondt i magen av alt som blir kastet, og skulle ønske de heller kunne kjøre det på loppemarked.

De fleste fine tingene går jeg bare forbi, mens jeg kaster lange blikk og håper på at andre kommer forbi og tar dem med seg i stedet (som f.eks. Frøken ReVinyl, som ikke bor så langt unna meg: http://revinyl.blogspot.com/2011/05/bruktfunnplukket-opp-pa-gata.html).

Men denne dukkevogna kunne jeg ikke gå forbi:



Møkkete, slitt og medtatt, men helt inntakt!







Jeg syns den er helt nydelig! Vet ikke helt hva jeg skal bruke den til, men etter en grundig vask, kan den kanskje bli fin med garn, puter eller tepper oppi? Noe i den duren. Kanskje jeg også skal sy nytt trekk til den vippeskyggesaken? Om jeg maler den eller ikke, spørs på hvordan den blir seende ut etter vask. Tror uansett den kan bli kjempefin!

18 kommentarer:

  1. Tenk at noen får seg til å kaste en sånn skatt! Skjønner godt at du tok med deg den. Blir spennende å se hvordan den blir seende ut!

    SvarSlett
  2. Den var utrolig skjønn. Rett og slett en skatt. Bra du tok den inn. Den kan og bli en super katteseng. Det minner meg om at vi har noe lignende i dukkestuen. Tror jeg må ta en titt på den.

    SvarSlett
  3. Så utrolig flott barnevogn, men dagens barn har mye bedre komfort;o)
    Jeg har også en flott retrovogn. Den er riktig nok til å campe i, men sjekk ut farger og mønster på tekstilene:
    http://www.finn.no/finn/car/caravan/object?finnkode=28223292
    Tenkte å kjøpe meg 70s grilldress og cruise rundt med på camping, men så ble vi et familiemedlem til og måtte kjøpe større vogn.

    SvarSlett
  4. Ellen: det er dukkevogn, ikke barnevogn :) (heldigvis! en barnevogn ville jeg ikke hatt plass til her.) Knalltøft campingtelt! Vi hadde noe lignende da jeg var liten :)

    SvarSlett
  5. Guri, så nydelig! Den hadde nok også fått blitt med meg hjem...Ikke vet jeg hvor vi skulle ha satt den, for nå begynner det å bli fullt her ;)

    På vei fra barenhagen idag gikk jeg forbi en flott barnestol i tre, stellebord, serviser, fine stoler, krakker....Kanskje vi skal starte bruktbutikk ;)

    Trivelig at du hadde linkt til meg da :)
    Fin dag te dæ

    SvarSlett
  6. Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke legger ting ut på finn.no, jeg har enda til gode å IKKE bli kvitt noe jeg har lagt ut der.

    Spesielt på "gi bort" siden, det tar maks 1 døgn før alt er gitt bort :)

    Vi har solgt og gitt bort mye på Finn og vi har kjøpt mye på finn. Halve huset mitt er innredet med finn.no skatter :)

    Nydelig vogn forresten, fantastisk funn!!

    Hilsen Anne Marit

    SvarSlett
  7. Så ikke at det var en dukkevogn. Barnevognene og dukkevognene vat jo like, akkurat som de som blir laget i dag. Var heldig å få jobbe på systua til Simo før de sendte alt ut av landet. Har sett en del flotte vogner. Tenk at de var så lave. Det ble så kald for barna, for ikke å snakke om så mye støv som virvlet opp i vognen. Ja er ikke vogna mi fin, blir trist å selge den. Men nå har vi to i gården og det trenger vi ikke!

    SvarSlett
  8. Næææ.... er det mulig....?
    Jeg begriper ikke at noen vil kaste en sånn skatt! Så bra at du fikk den hjem - den kommer til å få det godt hos deg :)

    SvarSlett
  9. Det der er den mest marerittaktige vogna jeg har sett på lenge D:

    halp.

    SvarSlett
  10. Så flott at du som er så flink til å ta vare på og pusse opp ting fant den:-)

    Jeg hadde en lignende dukkevogn da jeg var liten, men den endte desverre sine dager under en bil etter at noen pøbelunger stakk avgårde med den og sendte den utfor bakken. Heldigivs ble ingen mennesker skadet. Jeg husker godt den ilsinte mannen som kjørte istykker dukkevognen. Jeg og de andre ungene var for små til å skjønne at sinnet hans nok var et utløp for redselen for at han kunne å kjørt på en av oss.

    SvarSlett
  11. Bra du reddet vogna fra søpla :-)

    Jeg får også helt vondt av hva folk kaster, kan de ikke bare levere det til en bruktbutikk eller et loppemarked i stedet? I fjor vår fikk vi oss en hel del brukbare møbler fra kontaineren sameiet hadde leid inn i anledning våropprydning. Noen ting hadde til og med prislappen på. I morgen setter de ut kontaineren igjen, så får vi se hvilke skatter som kastes i år...

    SvarSlett
  12. Tenker Muskatt kommer til å kose seg oppi den! :)

    SvarSlett
  13. Åh, så bra at du tok vare på den!! Jeg trodde ikke de lagde dukkevogner på Grepa jeg, men da gjorde de tydeligvis det likevel ;) Kanskje mormoren eller morfaren min har vært med å lage den. De jobbet på Grepa-fabrikken begge to.

    Jeg eier forresten den aller siste vognen som ble laget på Grepa. Det er en dukkevogn som mormor og morfar lagde til meg av restene etter vognproduksjonen :D

    SvarSlett
  14. Jeg ble litt nostalgisk da jeg så denne. Som barn hadde jeg en lignende - min var blå.

    Du kommer sikkert til å ta godt vare på vogna og det blir spennende å se hva du får ut av den.

    SvarSlett
  15. Folk er gærne, tenk å kaste en slik! :O Superfin, jo!

    SvarSlett
  16. Kjempefin gammeldags dukkevogn! God helg! :)

    SvarSlett
  17. Flott vogn - litt av et kupp!!!! Jeg har en maken i "vanlig" størrelse, ganske så medtatt den også, skal prøve å få den vakker en gang, så det blir spennende å se hva du klarer å få til :)

    SvarSlett
  18. For eit funn! Laga på den gamle Grepa-fabrikken i bygda mi! Eg har også ei Grepa-dokkevogn som eg fekk til 6-årsdagen min. men den er i knall grønn plastikk og oransje inni. Frå 70-talet altså :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)