tirsdag 24. mai 2011

Gul gang?

Jeg har nesten bestemt meg for å male gangen min gul - men bare nesten.

Første skritt mot en gulere gang, ble å trekke om stolen som står der. Jeg har trukket om nevnte stol en gang tidligere også (trykk her for å se hvordan den så ut da) og nå har den fått enda et trekk.


Må få understreke hvor høyt jeg ELSKER stiftepistolen min. Denne billige saken fra Biltema, har vist seg å være en uvurderlig interiør-investering. Trekke om et stolsete som dette, er gjort på omtrent fem minutter.


Det nye trekket ble et kjempestilig kraftig bomullsstoff i gult, brunt og hvitt, som stammer fra ett av de siste loppemarkedene.


Andre skritt på veien til en gulere gang, ble å bytte plass på de to Junghans-klokkene mine. Det ble ikke lange reisen for noen av dem - de henger nøyaktig en veggdybde fra hverandre. Den hvite henger nå på kjøkkenet, over døra inn mot gangen, den gulbrune henger nå i gangen, over døra inn mot kjøkkenet.


Og jeg TROR tredje skritt på veien til en gulere gang, blir å male brystpanelet gult. Den øverste delen (for øvrig i en gul-hvit farge som heter lys toscana) vil jeg la være som den er. Hva tror dere? Jeg heller mot den øverst til venstre, men det varierer litt med lysforholdene..


Jeg håper dessuten på enda et skritt mot gulere gang, men det avhenger av hell og lykke på loppemarked. En lang fillerye i ca de samme fargene som stolsetet, hadde vært helt supert! Krysser fingrene for å finne det til helgen!


3 kommentarer:

  1. Elsker hvordan du tør på bruke farger =D

    SvarSlett
  2. Hei,
    En gulfarge som kan passe er Nøkleblom. Den er veldig varm gul - ikke grønn. Tror det går fint med lys Toscana. Lykke til

    SvarSlett
  3. uh, jeg personlig liker ikke gule rom.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)