mandag 30. mai 2011

Fillematte!

Etter å ha sett det heklede gulvteppet i bloggen til Allis, måtte jeg herme og lage et tilsvarende selv. Det ble til helt på måfå, og jeg måtte rekke opp noen ganger før jeg kom frem til hvordan jeg skulle gjøre det. Men når jeg først hadde funnet ut det, gikk det kjemperaskt å hekle! En utålmodig sjel som meg, syns det er helt herlig å bruke stoooor heklenål, så jeg ser raskt resultat :p



Jeg har brukt heklenål i størrelse 12 og (nesten) ett dynetrekk som jeg rev i filler på ca 1,5 cm. Skulle gjerne hatt teppet litt større, men det var dette dynetrekket rakk til. Jeg hadde brukt litt av det til fór tidligere, ellers hadde det vel rukket litt lenger. En morsomt detalj, er at nå matcher gulveppet fóret i sminkepungen min, hihi!

Storetå, tåtille, tilleros, apelfru og lilleskru koser seg på god og myk baderomsmatte.


Jeg kan sprike med storetåa og lilletåa, men ikke med de tre i midten :p

5 kommentarer:

  1. ok, nå må jeg også herme he he. Trenger jo et teppe og det høres billig, lett og bra ut :) Så da skal jeg bare ut å kjøpe stor heklenål :)

    PS fint intervju med deg i varden

    SvarSlett
  2. Haha, fantastisk! Jeg kan også sprike slik :D

    SvarSlett
  3. KULT! Sånn skal jeg også prøve meg på :)

    SvarSlett
  4. åååååh, det var kjempelurt, jeg skal også prøve meg på å hekle av dynetrekk!! Snedig^^ Du er så kreativ! :D

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)