fredag 22. april 2011

Verdens sterkeste bjørn!

I dag er det Bamse, verdens sterkeste bjørn, som ligger på sybordet mitt.



Bamse er nok den tegneseriefiguren jeg har best forhold til fra barndommen. Stoffet skal i første omgang bli til noen iPhone-etuier og todelte Majakjoler. Men jeg lurer veldig på hva jeg skal bruke den kjempestore Bamsen i midten til.



På alle iPhone-etuiene jeg har laget til nå, har jeg sydd på enten hempe eller klaff med borrelås for lukking. Men så ser jeg Maganda har begynt å sy etuier helt uten noe lukking, og da slo det meg at det jo egentlig ikke er nødvendig. Hun skriver at hun syntes hempen og knappen ble i veien. For meg har det ikke vært i veien, men nødvendig er det ikke. Jeg laget derfor et etui uten hempe til meg selv, og testet det litt ut, og det gikk greit som bare det. Derfor tenkte jeg at jeg kunne sy noen til Eplabutikken min også, i tilfelle flere vil ha etui uten hempe. (Og siden jeg var den første på Epla med iPhone-etuier, har jeg ikke dårlig samvittighet for å la meg inspirere av andres etui-løsninger ;)



Den ene ulempen er at telefonen kan skli ut - men etuiet sitter såpass godt at dette neppe blir noe problem. Og fordeler ved å ikke ha lukking, er det flere av:
- Et lite hakk lettere å ta opp og legge ned mobilen
- Knappen kommer ikke i veien for motivet (som jeg noen ganger har slitt med å få til å funke)
- Det er litt raskere å sy :)

Nå skal jeg kose meg videre med Unni Lindell-lydbok og Bamsestoff. Ha en fortsatt fin påske, alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Ka me å bruke den store bamsen t forsiden på ett vognteppe, og så bruke div lapper på baksiden?
    Eller som midten på ett barnlig veggteppe?

    SvarSlett
  2. Fine Bamse :) Etui uten hempe funker supert til iphone og smarttelefoner, men ikke for de med vanlig tlf. Til min tlf er iphoneetuier for store og derfor er det nødvendig med en hempe for å holde den på plass, ellers faller den ut. -Jeg håper derfor at siden ingen lager etuier til vanlig telefon, at ikke alle som lager iphoneetuier utelukker lukking som fold eller stropp. Bare en synsvinkel fra en forbrukers synsvinkel :)

    SvarSlett
  3. Godt poeng, Rasofiel. Men det går jo an å komme med en forespørsel om mindre etui :) Jeg har laget flere mindre etuier til andre typer telefoner på bestilling.

    SvarSlett
  4. awesome iphone case! I love Teddy!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)