fredag 8. april 2011

Dagens tips: Google Reader

Jeg har nettopp oppdaget at det går an å legge inn Epla-butikker i Google Reader! Jeg har brukt GR lenge til å følge med på blogger, men det er altså ikke alt det går an å legge inn der. Hvis du har noen favorittbutikker på Epla, og ønsker å følge med på når det kommer nye produkter, er GR helt supert! Veldig praktisk å få opp alt på ett og samme sted når det er nye blogginnlegg eller produkter, i stedet for å klikke seg rundt omkring og lete! Og vil du inn på Epla eller bloggen, er det selvfølgelig link rett til innlegget eller produktet fra GR.

For å legge til til butikker eller blogger, bare trykk på "Add a subscription" og lim inn adressen ( - f.eks. http://epla.no/shops/ida/ eller http://idaogmuskatt.blogspot.com/ ;). Du kan fjerne abonnementene like lett igjen. Når det er nye innlegg vises det med tall i parentes etter tittelen, som dere ser til venstre på bildet.



Er det mange som bruker Google Reader til å følge med på Eplabutikker, blogger eller annet? Jeg har i alle fall 180 lesere som leser bloggen min der, sier statistikken :)

10 kommentarer:

  1. åh, det var lurt, visste ikke at det så sånn ut
    vil du være med på påskemarked på lørdag? www.bondensmarked.no
    :im

    SvarSlett
  2. Hei! Oppdaget akkurat den fine bloggen din:-) Takk for tips!:))

    Hilsen Apricot

    SvarSlett
  3. Klikket på linken din jeg, og der står det 734 innlegg gitt. Har ikke peiling hvordan og når det er kommet til *ler* Bruker bloglovin jeg, men det er jo genialt at man kan legge til Epla butikker der så må sette meg inn i dette :)

    SvarSlett
  4. Velkommen skal du være, Apricot! :)

    Gunn: haha! Det er sikkert folk du har lagt til i google kontaktnettverk :p Tror du kan trykke "mark all as read", og begynne på skrætsj :p

    SvarSlett
  5. Hvilken nettleser bruker du? Firefox viser automatisk et oransje RSS-ikon til høyre i adressefeltet for sider som tilbyr en "feed". Chrome krever en plugin for samme funksjonalitet. Ikonet lenkes mot RSS-leseren du bruker slik at det er enkelt å abonnere på nye sider.

    SvarSlett
  6. Genialt! :) Jeg brukte GoogleReader litt tidligere, men jeg liker Bloglovin bedre til å følge blogger.

    SvarSlett
  7. Jeg bruker Bloglovin' til å følge blogger, jeg synes den er bedre enn både Google Reader og Bloglines, men jeg har ikke prøvd om det går å legge til epla-butikker der. Så lenge de har en RSS-feed burde det jo gå fint :)

    Artig at bloggen min står på lista di forresten :)

    SvarSlett
  8. Karl-Martin: jeg bruker Firefox. Joa, det finnes mange RSS-knapper rundtomkring, jeg er bare ikke så flink til å oppdage dem bestanding :p Ca like lett å legge til adressen som å lete etter RSS-ikonet ;)

    SvarSlett
  9. Hos meg kommer det et eget ikon opp helt til høyre i selve adressefeltet i Firefox.

    SvarSlett
  10. Karl-Martin: åja, deeeeer! Den har jeg faktisk ikke lagt merke til før, haha :p Takk for tipset - skal bruke den knappen heretter.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)