lørdag 9. april 2011

Dagens lopper

I dag har mamma og jeg vært på loppemarkeder på Høvik Verk, Lesterud og Oppsal, og funnet en god del! Ingen superfangst, men mye fint.



Sjekk ut de to hvite stettskålene som er NØYAKTIG like den jeg fant på loppemarkedet på Huseby. Jeg måtte jo ha disse og.. :p I kjøkkenavdelingene fant jeg dessuten fire nydelige keramikkopper, to kremhvite bokser, en kremhvit kaffekopp, en fibb fruktkniver, og en stor grønn vase som kan skimtes oppe til høyre på bildet.

Mamma fant blant annet masse gammelt syskrininnhold:



Det er alltid spennende å gå gjennom fangsten etterpå. I dag var det syskrininnholdet som var ekstra spennende - det kunne jo vært mesteparten rask, eller det kunne være mye fint. Ikke godt å vite før man har gått gjennom det. Men det var mye fint!



Nå skal jeg begrave meg på sofaen og lade opp til nok en loppedag i morgen. Da håper jeg på å bringe i hus nok en bra fangst, og det jeg ser mest etter er uglekroppstoff, fortrinnsvis i grønt og brunt. Og som alltid ser jeg etter fine Majakjolestoff, gamle dynetrekk, og i grunnen alt av fine stoffer i bomull og lin. Kjøkkenting ser jeg ikke etter, men ender på merkelig vis alltid opp med å kjøpe en del av det og... :)

5 kommentarer:

  1. Jøss, der var det mye fint - og syskrininnholdet ser ut til å være rene skattekista!
    Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Elsker loppemarkeder, synd jeg ikke fikk tatt turen til Oslo i dag. Heldigvis er det en ny sjanse i mai! :-) Liker bloggen din veldig godt, og må si at du er veldig dyktig til å designe/sy ting og tang! Det er nesten så jeg ønsker at jeg kjente en liten jente som jeg kunne kjøpe kjoler til, de er nemlig nydelige :-)

    SvarSlett
  3. Jeg syns du har fått tak i mye fint!
    Morsomt med de hvite skålene, i fjor fikk jeg tak i akkurat maken. Pussig...
    Jeg har også vært på en loppemarkedrunde i dag, rakk hele 4 stykker!
    Moren min og jeg la også turen til Høvik Verk, der fant vi litt av hvert.
    Det er herlig at loppis-sesongen er i gang igjen. Selv må jeg nøye meg med en dag, må jo være litt sammen med barna også. Pernille på 2,5 var med i dag og det gikk så fint. Men, i morgen må vi kose oss på plattingen og kanskje sykle littegrann...
    Jeg ønsker deg lykke til på jakten i morgen!

    Høres bra ut med en avslappende dag på sofa'n...

    Beste hilsen fra Solveig

    SvarSlett
  4. Jeg synes det turkise stoffet med blomster så veldig flott ut! Jeg skal stikke bort på Oppsal en tur idag jeg...får se om jeg finner noe...har egentlig aldri funnet de store skattene der borte...jo forresten ifjor fant jeg mye av et servise av Arabia fra 70-tallet. Det kan jeg vel kalle en fangst :) Fin dag i sola! :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)