lørdag 16. oktober 2010

Origami

Jeg har kjøpt meg en origamiugle fra Allis, som driver Eventyrland-butikken på Epla! Jeg var lenge usikker på hvordan det egentlig ville se ut med brettet papir rundt halsen, men det viste seg å være knalltøft :P Jeg valgte en ugle som var brettet av en bokside, som jeg syns blir en veldig tøff effekt. Det eneste som irriterer meg litt med den, er at det står ".. bruker dop .. haver i slagsmål .. fyrer opptøyer .. " veldig sentralt på midten av ugla. Haha, det er jo ikke slike ting jeg vil assosieres med. Men det er vel ingen som legger merke til det.. :p



Ugla passer dessuten veldig godt til klærne jeg bruker, som stort sett går i svart og grått.

Og så må jeg bare beklage at jeg igjen har falt for fristelsen for å ty til webcambilde i stedet for å ta et skikkelig bilde. Jeg kunne tenke meg et webcam som var såpass bra at det var et reelt alternativ til det ordentlige kameraet. Menmen. Sånn får det bli, fra tid til annen. Trykk her for å se litt bedre bilde av ugla i butikken til allis.

Jeg holder dessuten på med et origamiinspirert syprosjekt nå, som skal bli skjørt til meg selv. Inspirasjonen fikk jeg fra et TV-program for litt siden, men akkurat hvordan det ender opp, er jeg litt usikker på.

PS. I dag er det MASSE loppemarkeder! Jeg håper på å skyte gullfuglen (gullstoffet?) denne helgen. Lykke til med fangsten til dere som skal innom et loppis. Og god helt til dere alle! :)

4 kommentarer:

  1. Artig smykke, og det passa heilt supert til det fine antrekket ditt! :)

    God laurdag!

    SvarSlett
  2. Kule de smykkene altså!
    Har du sett denne, matcher capen du kjøpte av meg. :)
    http://www.etsy.com/listing/58119866/vintage-mod-school-girl-wool-dress?ref=sr_list_10&ga_search_query=peter+pan&ga_search_type=vintage&ga_page=&order=&includes[0]=tags&includes[1]=title

    Ooh, lang link!

    SvarSlett
  3. Heihei:) Hvordan gikk det med origami-skjørtet ditt? Så det samme tv-programmet, men kan ikke huske oppskriften(målene). Husker du det, el hvilket program det var? Har veldig lyst å lage et sånnet skjørt..!

    SvarSlett
  4. Berit: tja, det gikk ganske bra, men ble ikke helt supert. Skjørtet ble litt kort, og origamien ble ikke så veldig synlig. Burde kanskje lage sånt skjørt i noe annet enn svart - som bare går i ett... Jeg hadde ingen mål eller oppskrift da jeg gikk i gang med det, men jeg kunne med fordel vært litt flinkere til origamidelen. Det ble litt fantasiløs bretting. Nå venter jeg bare på at ånden skal komme over meg igjen, så jeg kan lage et nytt basert på erfaringer fra det første :)

    Husker ikke hva TV-programmet het. Tror det gikk på NRK2, og handlet om mote generelt?

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)