onsdag 27. oktober 2010

Nytt til meg selv

Jeg er inne i en skikkelig god sy-periode nå, og har fått gjort en hel del! Og da blir det litt nytt til meg selv og.. :) Jeg har lenge forsøkt å finne den perfekte sminkepungen til hylla på badet. En ganske liten hylle over vasken, der det bør stå en pung som står godt av seg selv og har relativt stive vegger. Og selvfølgelig i perfekt størrelse til både sminken min og til hylleplassen. I går sydde jeg den perfekte pungen, og jeg er så fornøyd!



Sydd av et gammelt blått dynetrekk jeg har byttet til meg fra pappa. Han var like fornøyd med et nyere og litt kjedelig dynetrekk han fikk i stedet, og jeg ble veldig veldig fornøyd med å kunne sy av dette :)



På innsiden er det et litt mer nøytralt dynetrekk, og ett stort rom til all sminken min. Og en søt lyseblå glidelås. Perfekt!



Og så meg da - som titter fornøyd inn i speilet - hei hei!



Ullgenseren jeg har på meg er forresten fra mammas barndom. Finfin :)

I dag har jeg satt meg opp til vaskedag i borettslagets fine vaskekjeller, så nå skal jeg få unna den store haugen med helgens loppestoffer!

8 kommentarer:

  1. Hihi, den ringsaken kjenner jeg igjen, den hadde jeg da jeg var liten...ligger sikkert i skrotet hjemme hos mamma og pappa et sted : )

    SvarSlett
  2. Det var en veldig fin sminkepung du har sydd deg! Tenkte jeg skulle prøve på noe av det samme, for å øve litt mer på sying. Sminkepunger er jo også fine å gi bort i julegaver:)

    Fet blits du har på kameraet ditt! Skal kjøpe blits etter jul tenkte jeg:)

    SvarSlett
  3. Fin pung! Hvor har du bestilt de fine merkelappene du syr på produktene dine? Mins å huske jeg har lest det før, men fant ikke innlegget.

    SvarSlett
  4. Prinsesse Rose: Ekstern blits som kan pekes i taket er helt supert! :)

    Elise: http://minanamnband.se/ - jeg har vært veldig fornøyd med å bestille derfra :)

    SvarSlett
  5. Hei! Den pungen var kjempefin! Har du planlagt å lage flere til butikken din?

    Jeg kom over bloggen din i helga, via UnderbaraClara, og jeg koste meg hele søndagen med å lese gjennom alt. Du er så flink! Og du er en inspirasjon!

    SvarSlett
  6. For en utrolig søt sminkepung! Kan skjønne den passet bedre som pung enn som dynetrekk! Du er utrolig flink :-)

    SvarSlett
  7. Anonym: Hihi, det er jo også en måte å bruke søndagen på.. :p
    Jeg hadde ikke tenkt til å sy noen sminkepunker til epla-butikken, men det kommer noen mindre punger/lommebøker i samme stil snart! :)

    SvarSlett
  8. Flott blogg du har, her har jeg ikke vært inne før. Legger meg til som følger :) Likte spsielt godt kjolene i et tidligere innlegg.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)