mandag 11. oktober 2010

Kreativt kaos

Som tidligere lovet, kommer det nå bilder av hele hobbyrommet mitt. Jeg har ommøblert mange ganger i løpet av de drøyt to årene jeg har bodd her, for å få plass til mer og mer og mer. Men det gjør meg ingenting at det er ganske overfyllt. Selv om det for mange sikkert ser litt rotete ut med så mye farger og ulike hylleløsninger, har jeg god orden her, og liker det veldig godt.





Den siste ommøbleringen bestod først og fremst av å bytte ut to mindre skrivebord (et til symaskin og et til PCen), med en stooor bordplate. Jeg er knallfornøyd med å ha én stor overflate i stedet for to små, og med mer plass til oppbevaring under bordet enn det var tidligere.





Bordplaten er hobbyplate kjøpt på Maxbo. Jeg har pusset den til i kantene og malt et strøk med hvitmaling. Når man maler lys og fin furu med bare ett strøk, skinner treverket såvidt gjennom - noe jeg liker veldig godt. Jeg har brukt Lady interiør tre 15, fargenavn refleksjon, fargenummer 0801-Y25R.

Benene er fra Ikea (link til bordben, men bordbenhyllen har gått ut), og også malt med ett strøk hvitmaling. Bordbenhyllen i midten er ikke skrudd fast, så den kan flyttes på etter behov.

Jeg ser ikke bort fra at Ingrid Bergman må vike plass for flere hyller etterhvert, men inntil videre er det plass til at hun hengder der.



Sofaen brukes delvis som sofa, delvis som et sted å slenge fra seg stoff når man er i midt oppi sying, delvis som gjesteseng, men mest som kattesofa.

11 kommentarer:

  1. Herleg arbeidsrom! Kjenner at eg nesten får litt lyst til å rydde arbeidsplassen min, hehe! ;)

    God måndag!

    SvarSlett
  2. Så koselig det ser ut!
    Skulle virkelig ønske jeg hadde et ekstrarom jeg kan gjøre om til arbeidsrom.

    SvarSlett
  3. Oi, så gøy at du har en knagg fra Lillian Tørlen!? Vi slger slike på Pryd, kjempepopulære og fine! Nydelig arbeidsrom også, gjør ingenting at det er masse der inne, blir bare inspirerende det :-)

    SvarSlett
  4. Takk for arbeidsromkomplementer :D

    Ingrid: jeg har tilogmed TRE! Og jeg ønsker meg flere.. Syns hun lager utrolig mange kule knagger :)

    SvarSlett
  5. Så koselig rom. Så heldig du er som har plass til en gjesteseng/hvileplass på arbeidsrommet ditt. Selv har jeg en sacco sekk som jeg innimellom synker ned i.

    SvarSlett
  6. Åh, for et herlig rom!!

    Hadde jeg enda hatt et ekstra rom til mitt hobby-matriell...

    SvarSlett
  7. For et fantastisk hobbyrom du har! Sengen er prikken over i-en (i tillegg til alle de deilige fargene, selvsagt).

    SvarSlett
  8. Det rommet er et kunstverk!

    Hilsen Fama

    SvarSlett
  9. For et flott syrom!

    Mer orden enn kaos og veldig mye fine detaljer.

    Jeg så en rød og en grønn liten koffert, er disse gamle eller er de fremdeles å få kjøpt? Jeg fant en slik liten blå hjemme hos pappa og mamma i sommer som jeg var så heldig å få.

    SvarSlett
  10. Rockefår: takk! Den grønne er fra jeg var liten, og de røde er fra loppemarked. Vet ikke om disse er å få tak i fremdeles.

    SvarSlett
  11. For et utrolig koselig og inspirerende rom!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)