torsdag 26. august 2010

Tips: silikonbakeark!

Et godt miljø- og sparetips, er å bytte ut vanlig bruk&kast-bakepapir med gjenbrukbare silikonbakeark! Funker helt supert, lett å vaske, enkelt i bruk.

Jeg tror det er en del forskjellig på markedet, og en del forskjellige tykkelser, så alt er nok ikke like bra - men den jeg fikk til bursdagen min, fra SiliconeZone, var syltynn og er helt super.



Jeg fikk den største av dem, som jeg klippet i to. Da passer den akkurat på to stekeplater til knekkebrødene jeg baker ca en gang i uken. Og selvfølgelig til masse annet, men det er først og fremst alt bakepapiret jeg har brukt til knekkebrødbaking som har irritert meg. Skalvise.. de siste månedene har jeg bakt 23 omganger med knekkebrød. Det blir 46 ark bakepapir. Og fra nå av slipper jeg helt unna! Fine greier :)

4 kommentarer:

  1. God idé! I går kjøpte jeg to stk i bryllupsgave til noen venner som skal gifte seg til helgen. Nå som jeg leste innlegget ditt ble jeg bare enda mer fornøyd med gaven! ;-)

    Bruker du bakepapir til mønster når du syr, eller har du en annen god idé?

    :-) monica

    SvarSlett
  2. Synes de er skikkelig kjipe....har kanskje noe med at jeg ikke tenkte meg om og skar de opp.....delte opp pizzaen mens de lå på brettet....

    SvarSlett
  3. Løvinnen: jammen jeg spiser det jo ikke bakearkene akkurat.. Satser på at det går bra :p

    Irene: oh, kjipern :/ (Note to self: ikke skjær opp ting oppå bakearkene)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)