tirsdag 3. august 2010

Om betalingsalternativer

Tenkte det kunne være greit å forklare litt rundt betalingsalternativene i Epla-butikken min. Virker som det er en del usikkerhet rundt dette.

Alternativene er PayPal og ptivat oppgjør.

Med PayPal betaler du med kredittkort over internett. Fordi jeg har pro-konto der, trenger du IKKE registrere egen PayPal-konto. Det holder å skrive inn kredittkortopplysninger som andre steder man betaler med kredittkort. Betalingen registreres umiddelbart, og jeg sender pakken kjapt avgårde.

Velger du privat oppgjør, sender jeg en mail med kontodetaljer så snart jeg ser ordren. Du overfører da penger til kontoen min, og jeg sender pakken når jeg ser at pengene har kommet inn. Dette tar som regel litt lenger tid enn med PayPal. Hvis jeg venter på flere innbetalinger med samme sum, tar det enda lenger tid, for da må jeg i tillegg vente på at navnet på avsender registreres når overføringen er bokført. Dette tar noen dager.

Før privat oppgjør kom som alternativ, hadde jeg også mulighet for postoppkrav, men det har jeg fjernet. Jeg vet at mange vegrer seg for å betale med kredittkort over internett, men synes selv privat oppgjør er en bedre løsning enn postoppkrav - som er både dyrt og tungvint, og som ikke kan kombineres med smartpost-konvolutter.

Håper kundene er enige i at dette er greie løsninger, og at ingen har hatt noe trøbbel med betalingen. Noen innvendinger? :)

3 kommentarer:

  1. Kred til deg at du orker dette med nettbanken. Selv har jeg opplevd kunder som aldri har overført, og dermed sitter jeg igjen med pent innpakkede varer i konvolutter med både navn og frimerker som bare må rives opp og legges ut igjen. Foretrekker at varene er betalt før produktet forsvinner fra epla (med gebyrene derfra) og står som solgt :-)

    SvarSlett
  2. Hehe, ja, det er jo litt ekstra pes. Når det er få om gangen som velger privat oppgjør, går det jo greit. Men nå har jeg flere som er klare og pakket inn og ligger og venter, som det har tatt litt tid med. Og flere med samme beløp, så navnet må komme inn på nettbanken før jeg sender.. Syns jeg må ha et alternativ til kunder som ikke liker å betale med kredittkort over internett. Og bonusen er jo å slippe avgifter til PayPal :p

    SvarSlett
  3. Veldig enig med måten du gjør det på. Ikke alle som vil betale med kort på nett i disse svindeltider, og synes det er flott at man også har mulighet til å betale over bankkonto :)

    Opprettet forresten nettopp et eget møtested og diskusjonsforum for Eplaselgere på Facebook :) Join hvis du har lyst og inviter gjerne andre Eplaselgere du kjenner ;-)

    http://www.facebook.com/group.php?gid=143833702307067

    Klem Mica :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)