onsdag 4. november 2009

Topp 10

Jeg leser en del blogger. Mest vintage/hobby/håndarbeidsblogger. Her er mine anbefalinger av de fineste...

Vintageportalen: Her er det SÅ mange fine bilder. Jessica, som skriver denne bloggen, er en helt nydelig supersøt jente som elsker vintage-kjoler og sløyfer (rosetter).

Underbara Clara: Skriver om deler av sitt dagligliv som innebærer mange fine husmorsysler, baking, gamle møbler og vintage-outfits etc. (Med andre ord mange av de samme tingene jeg skriver om ;)

Fruens syslerier: Dansk fargerik dame som blogger om mange fine hpbbyprosjekter.

Mon Chéri: (bildet) Veldig gjennomført 20/30/40-tallsstil. Vakker vakker dame som tar nydelige bilder i beste vintage-stil.

Kafferepet: Også veldig gjennomført 20/30/40-tallsstil. Hun skriver en del om å sette opp håret i gammeldagse frisyrer, loppisfunn og vintage-klær.

Lady Thirty: Svensk illustratør. Tegner enkle, tøffe og veldig uttrykksfulle tegninger.

Glamourbibliotekaren: En avslappende hverdagsblogg som omtaler små glamourelementer i hverdagen, bok- og musikkomtaler, litt om loppisfunn og andre fine småting.

Sweet Nothing: To svenske jenter som legger ut masse fine bilder av dem selv i gjennomførte 50/60-tallsantrekk, pluss en del annet fint.

Rino: syr masse tøffe retro-klær av vintage stoffer. Jeg har faktisk kjøpt en kjole fra henne :)

Husligheter: Interiørblogg med mye fin inspirasjon. Jeg må innrømme at jeg ikke leser veldig nøye på denne bloggen. Men det er mye fine bilder å se på :)


Jeg tror vi kan konkludere med at jeg har sansen for svensker.. :p Men jeg tror det kan være fordi blogging er litt større i Sverige enn i Norge. I alle fall har jeg inntrykk av at det er sånn.

3 kommentarer:

  1. Her var det mange som var nye for meg, takk for tipsa!

    SvarSlett
  2. Mange gode tips.

    Også har du en veldig fin blogg! Og ikke minst en fin pus.
    Skulle virkelig ønske at jeg var like flink til å sy som du er...du får fortsette å inspirere oss andre!

    SvarSlett
  3. Hei til dere begge og takk for kompimenter :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)