søndag 29. november 2009

1. søndag i advent

Jeg elsker advent, og jeg elsker jul. Jeg elsker adventskalender, julepynt, julelys, juletre, julebakst og barndomsminner som vekkes til liv av ting som nydelige gamle juletrekuler. Jeg koser meg veldig med å pynte og bake før jul, og i dag har jeg hatt gleden av å sette opp adventsstaker og stjerner. Jeg var på nippet av å sette det frem i går, men jeg er litt opptatt av at man ikke skal jukse og tyvstarte, så jeg greide å vente.



Resten av julepynten venter jeg nok minst to uker med, men julebaksten vil jeg i gang med så snart jeg orker. Og mest fordi "Spise godt"-kategorien på Epla er så sørgelig tom for tiden, er det mulig jeg lager litt ekstra konfekt som jeg legger ut for salg og. Vi får se.

Adventskalenderen som jeg fikk gjennom gavebytteopplegget, har jeg hengt opp på juletreet mamma strikket til meg, og som jeg har hatt siden jeg var 5 år(?). Den har blitt fyllt med pakker hvert eneste år til mamma syns jeg var for stor til adventskalender. Men det er jeg jo ikke.



Da mamma fyllte kalenderen, passet hun alltid på at alle pakkene skulle være passe små og lette. Det er ikke disse pakkene, så en del fikk stå under. To dager til åpning av første pakke! :)

God 1. søndag i advent til dere alle!

2 kommentarer:

  1. DU HAR DET KOSELEG ;-)
    OG ADVENTSKALENDER VERT EIN VEL ALDRI FOR STOR TIL, VIKTIG Å BEHALDE BARNET I SEG!

    SvarSlett
  2. Var det så koselig at det fortjente så mye store bokstaver? Hihi, TUSEN TAKK! ;)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)