onsdag 18. november 2009

Sykroken

I fjor vinter reddet jeg unna mormos gamle gamle symaskinmed bord fra løa. Jeg har vasket, pusset, gnukket og gnidd, oljet den og sydd duk til den. Og nå fungerer det som symaskinbord. Det er riktig nok en gammel symaskin som sitter fast på bordet, men jeg tror jeg skal holde meg til den jeg bruker nå - som er av litt nyere dato :) Det er veldig fint å ha et eget bord til symaskina. Før måtte jeg dytte vekk tastaturet og sette den på PC-pulten.

SÅNN og SÅNN så det ut før oppussingen. Ganske medtatt og rustent. Nå er jernet fint og svart igjen, etter at jeg smurte den inn med olivenolje. Man tar det man har, og det funket kjempebra!



Den lille metallboksen til høyre for symaskinen er søppelkassen min. Veldig praktisk. Mamma sitt påfunn. Hun har hatt små pene metallbokser som sy-søppelkasser så lenge jeg kan huske :)

Resten av arbeidsrommet består av PC-pult, slagbenkseng, hyller og et salig kaos av stoffer og dilldall. Jeg må vel innrømme at det er litt overfyllt... Men jeg er evldig glad for at jeg har eget arbeidsrom, og kan ha ting stående fremme. Og for øyeblikket er det jo ekstra trøkk her og - nå som epla og Sting & Ting har åpnet!



Og snart skal jeg fylle på med stoffer! Jeg hadde planlagt å belønne meg selv med en tur til Stoff&Stil når jeg hadde solgt én kjole. - Og nå har jeg solgt 6 kjoler, 2 kurver, 1 presskannevarmer og 1 pute!! :D Det fortjener absolutt en tur til Stoff&Stil!

Nå skal jeg straks bort på posten og sende fra meg fem pakker til ulike kanter av landet. Min første salgssending.. moro :)

2 kommentarer:

  1. Hei Ida.

    Så fint du har det på sy rommet ditt.
    Jeg har ikke eget rom, bare en krok på tv stuen oppe. Snart er det ikke plass til tv lenger, jeg bare eter meg innpå, og kroken min er snart det eneste som er der. hihi.

    Så flott at du har solgt ting på epla.
    Masse fint du har der.
    Jeg har faktisk klart å mane meg opp til å legge ut ting der jeg også. Solgt to små punger.
    Synest det er veldig vanskelig å vite hva folk ønsker, og ikke minst hva tingene skal koste. Men det blir vel lettere etterhvert.

    Hvertfall, lykke til videre med epla.
    Vi blogges.
    Ha en fin dag.
    Linda.

    SvarSlett
  2. Veldig flott at du turte å åpne butikk på Epla! Du har mye fint der. Men skummelt er det ja. Helt enig! Jeg har aldri før tenkt på å selge det jeg lager, men Epla er igrunn den perfekte markedsplassen for sånne som oss :)

    Jeg syns også dette med priser er fryktelig vanskelig, men etter mitt hode, syns jeg du har priset riktig. Det er jo ikke akkurat noe å bli rik på, disse sygreiene.. men moro er det! :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)