lørdag 30. januar 2010

Ida i bloggverden

Jeg leser sånn omtrent 30-40 blogger, som oppdateres mer eller mindre ofte. Google reader er min venn! - Nåja, leser er kanskje å overdrive; i de aller fleste tilfellene ser jeg mest på bildene og leser en og annen setning. Og flere ganger leser jeg kun det korte engelske sammendraget, fremfor en lang Norsk utgreing. Hihi. Jeg er med andre ord glad i blogger med mye bilder. Men selvfølgelig er det noen jeg nesten alltid leser alt i. Men paradoksalt nok, syns jeg selv at det jeg skriver er like viktig som bildene. I den grad jeg har tekst da. Jeg er jo veldig glad i bilder og lite tekst i min egen blogg.. :)

Når det gjelder kommentarer, er jeg ikke veldig på hugget, men kommenterer nå og da. Mange ganger begynner jeg på en kommentar, men bestemmer meg for at den blir for substansløs, og blåser i det. Må også si meg enig med Shamini, om at kommentarer som "Vær så snill og kom til bloggen min og skriv en kommentar!" ikke fortjener dages lys. Huttetu. Glad jeg ikke har fått noen sånne. Det virker rett og slett som om jeg har ganske fornuftige, fine og oppegående blogglesere :) (selv om det noen ganger fremgår av komentarene at dere heller ikke gidder lese alt jeg skriver, hihi.)

De fleste av bloggene jeg leser, er kreative sjeler som meg selv, som blogger litt om håndarbeid, interiør og hverdagsliv. Blant annet flere andre Epla-selgere. Og så følger jeg med på noen vintage-bloggere, og et par matblogger. Og så må jeg innrømme at jeg følger med på én shabby chic-blogg, bare fordi jeg syns hun lager så hårreisende mye stygt (denne pluss noen andre, følger jeg ikke "offentlig" ;). Andre typer blogger holder jeg meg langt unna, uten å gå nærmere inn på det.

Har dere noen bloggvaner å fortelle om? Eventuelt bloggtips?

4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Hihi. Bra det ikke bare er meg som følger blogger bare for å se hva for noe nytt og stygt bloggens eier har postet.

    SvarSlett
  3. Hei,

    Her er et par fine?

    dottieangel.blogspot.com
    Huset ved bekken

    Hilsen Hilde

    SvarSlett
  4. Jeg følger også noen blogger bare for å le AV bloggforfatteren fordu h*n lirer av seg så mye dumt at det er ren underholdning...

    Din blogg leser jeg fordi jeg synes det er hyggelig å lese om Muskatt, også er det fint å lese litt om det andre du skriver om også, om håndarbeid osv, som et avbrekk fra alle dyrebloggene jeg leser :-) Ellers er GoogleReader min beste venn. Hva i all verden gjorde vi før Google Reader?! :-)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)