fredag 1. januar 2010

Bøker jeg har lest i 2009

Året som var, har jeg fortløpende skrevet ned de bøkene jeg har lest eller hørt på lydbok for første gang i 2009.

Boktittel:
Den trettende fortellingen
En bedrøvet laks
Jane Eyre
Isprinsessen
Predikanten
Havets Katedral
Steinhuggeren
Olycksfågeln
Tyskerungen
Sjöjungfrun
Skumringstimen
Nattefokk
Panserhjerte
Et glass melk takk
Flaggermusmannen
Sorgenfri
Fredagsstrikkeklubben
Kortene på bordet
The Lost Symbol
Kristin Lavransdatter – Kransen
Stille dager i Mixing Part
Bildet av Dorian Gray
Kilden
Veronika vil dø
Forfatter:
Diane setterfield
Douglas Adams
Charlotte Bronte
Camilla Läckberg
Camilla Läckberg
Ildefonso Falcones
Camilla Läckberg
Camilla Läckberg
Camilla Läckberg
Camilla Läckberg
Johan Theorin
Johan Theorin
Jo Nesbø
Herbjørg Wassmo
Jo Nesbø
Jo Nesbø
Kate Jacobs
Agatha Christie
Dan Brown
Sigrid Undset
Erlend Loe
Oscar Wilde
Gabriel Scott
Paulo Coelho


Nå hører jeg på De desperates kafé av Marian Keyes. Er litt over halvveis, og den er SÅ kjedelig! Gleder meg til å kaste meg over en ny bok når jeg endelig blir ferdig med den. Godt nytt bok-år!

Hva leser dere nå?

5 kommentarer:

  1. Jeg holder på med Min kamp, bind 2, av Karl Ove Knausgård (vakre, geniale mannen!) :) Ser du har lest mye Lãckberg, hun er bra. Har lest 3 av dem selv.

    SvarSlett
  2. Jeg ble ferdig med panserhjerte, snømannen og frelseren for ikke så lenge siden :o) Skal komme meg på biblioteket snar og låne flere av J.Nesbø. Akkurat nå holder jeg på med Menneske uten hund av Haakan Nesser.

    SvarSlett
  3. Fant bloggen din via Løvinnen, og så fine bilder du tar!! :-)

    Nesbø og Läckberg er også blant mine favoritter, har akkurat begynt på Linda Olsson's "La meg synge deg stille sanger". Den virker veldig bra, må bare lese litt mer over tid, tror jeg.

    Ha en fin helg:-)

    SvarSlett
  4. Antidamen: er den bra altså? Jeg syns alltid selvbiografier virker så uhorvelig kjedelig, men kanskje jeg skal gi Knausgård en sjanse? Se hva alt fuzzet er.. :p

    Mandy: Nesbø er herlig. Men du burde jo lese de i riktig rekkefølge, pga. det personlige livet hans (som til tider kan være like spennende som krimgåten :p)
    Liza Marklund er forresten favorittkrimforfatteren min, men det har ikke kommet noe fra henne i 2009 desverre. Men hun kan absolutt anbefales!

    Groskro: Hei! Kjekmpekoselig at du har funnet veien hit :)
    Linda Olsson hadde jeg ikke hørt om, men jeg måtte søke opp boken på bokklubben.no, og den virker jo kjempefin! Super omtale i flere leseranmeldelser (http://www.bokklubben.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=3855187) - må nok gå løs på den jeg og, etter jeg er ferdig med den jeg nettopp begynte på :)

    God helg!

    SvarSlett
  5. Lisa Marklund kommer med en roman som heter Postcard Killers. Skrevet sammen med James Patterson. Den kommer våren 2010. :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)