søndag 27. mars 2011

Ugledilla

Det tar av med ugler om dagen, og i forigårs ble enda et nytt medlem i uglefamilen født; tekannevarmeren! Det var ganske lett å overføre mønsteret til tekannevarmer, og resultatet ble en tøff rød ugle som passer på tekanna mi :) I midten har tekanneugla et lag platevatt, som stiver den opp og holder teen varm.



Jeg har en liten krok på kjøkkenet med åpne hyller, der jeg har bokser med te og diverse andre ting, og ugla gled rett inn! Det er jo ikke så ofte jeg trakter en hel kanne, og har behov for tekannevarmer - men når den kan stå fremme på denne måten, gjør jo ikke det så mye. Det er dessuten en fordel å ha trekk over tekanna, så den ikke støver ned eller blir full av matfett der den står.



Jeg har vurdert frem og tilbake å dra tilbake til loppemarkedet på Hasle i dag og få med meg posesalget fra kl. 15, men har bestemt meg for å droppe det. I stedet skal jeg innta sofakroken med Harry Potter-lydbok og noe håndsøm. Ha en fortsatt fin søndag, folkens, og husk sommertid! :)

5 kommentarer:

  1. Kreativ du, Ida!! Morro når man får en idè, og bare kan videreutvikle den...
    Uglene dine er jo bare helt herlige :-)

    SvarSlett
  2. kjøkkenet ditt ser så koselig ut, Ida! Jeg synes det er så fantastisk mye finere sånn som du har det, enn sånne moderne glatte og kalde kjøkken. Masse krukker og bokser og litt gammelt og nytt om hverandre ^^

    SvarSlett
  3. jeg hadde også tenkt å dra på det loppemarked, men med tanke på formen ble det best å holde meg hjemme. kjipt når man har gledet seg til noe i to uker!

    SvarSlett
  4. Ja, kanskje det? Det lå veldig synlig og, nemlig, jeg så det lyse gjennom gymsalen ; )

    Lousie i 4 etg fant forøvrig et lignende, så det kan jo hende det bare var vi som hadde litt flaks i det TOTALE kaoset der.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)