onsdag 12. mai 2010

Stappe

Jeg ELSKER potetstappe. Og potet- og gulrotstappe. Og potet- og gulrot- og kålrotstappe. Rotstapper. Før brukte jeg en del posepotetstappe. Nå er det heldigvis helt slutt på posepotetstappe hos meg, og godt er det :) Den er jo ærlig talt ganske smakløs, og kan ikke måle seg med ekte stappe.

Her om dagen lagde jeg en stor porsjon potet- og gulrotstappe, og har fryst ned noen porsjonsposer så jeg har til senere også. Fryse ned ting i porsjonspakninger er rett og slett et godt tips når det gjelder nesten all mulig mat. Det gjør det mye lettere å lage middager.. :)

3 kommentarer:

  1. Me also like stappe. Stapp stapp:)

    Veldig lurt å kunne fryse ned slik!

    SvarSlett
  2. Stappe er veldig godt. Bare synd jeg bor sammen en som ikke er så glad i stappe. Har du noen gang prøvd å koke poteter sammen med litt hvitløk. Deretter når du lager stappen tilsetter du litt hakkede soltørkede tomater, litt av oljen fra glasset med soltørkede tomater, basilikum (om du har), kanskje litt smør og fløte. Veldig godt (synes jeg ihvertfall).

    SvarSlett
  3. Maud: Den oppskriften hørtes spennende ut! Den skal jeg prøve en dag. Bruker du den på samme måte som vanlig stappe, eller er det noe spesielt den blir god ved siden av?

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)