torsdag 24. desember 2009

God jul fra Ida og Muskatt!

I dag skal vi bare kose oss, fyre i kaminen, spise snop og se på koselig jule-TV. Granen tok jeg inn i går kveld, og pyntet med all den fine, ulike julepynten jeg har - fra nydelige gamle julekuler fra 50-tallet, til rar pynt jeg lagde da jeg var liten, og småting som er kjøpt og fått opp gjennom årene. Ikke noe stilrent og minimalistisk her i huset!


Muskatt har SÅ lyst til å spise på treet og leke med pynten. Jeg har sprayet med slik "Get off"-spray man får kjøpt på dyrebutikker, men det hjelper ingenting. Så det gjelder å passe på.



Etterpå skal vi til mamma og feire julen med ribbe, medister og langkål. Både Muskatt og jeg. Dvs, Muskatt skal jo ikke spise ribbe, medister og langkål, men han skal være med til mamma! Det blir litt spennende å se hvordan han reagerer på bilturen og besøk på fremmed sted. Jeg tror det går veldig bra. Han er en trygg og sosial katt, som godtar og koser seg med fremmede fra første stund når jeg har besøk.



Fra jeg var ganske liten, har jeg hatt eget juletre på rommet mitt hvert år. Og hver år jeg har bodd for meg selv (bortsett fra de to årene jeg bodde på hybel i Halden), har jeg hatt juletre hjemme hos meg selv.

Men jeg tror jammenmeg årets juletre er det fineste jeg har hatt. Så smalt og fint, men jevnt og passe tett selv om det er lite og tynt. Hugget i går, i skogen litt utenfor Jessheim. Og så er jeg veldig glad for at jeg fikk plass til det ved siden av sofaen, halvveis foran verandadøra. Helt supert!



Håper dere alle får en KJEMPEFIN julefeiring!

Riktig god jul fra Muskatt og meg og mannen i månen! :)

4 kommentarer:

  1. God jul! :) Får skikkelig julestemning av å se på bildene dine.. :)

    SvarSlett
  2. God jul! Hørtes ut som en koselig julefeiring!
    Klem!

    SvarSlett
  3. God Jul te dæ og Muskat også :)
    Stor klæm fra mæ :)

    P.s. kjempekoselig julstemning i leiligeta di :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)