fredag 5. august 2011

Fiiine Gøteborg


Samme hvor fin en tur har vært, syns jeg alltid det er fantastisk godt å komme hjem igjen! Gøteborgturen ble både innholdsrik og fin, og dessuten hadde vi strålende vær hele tiden. Tror jammenmeg jeg har blitt litt brun tilogmed! Men jeg rakk ikke på langt nær alt jeg hadde tenkt. Og dessuten har jeg igjen klipp på trikkebilletten min - så jeg må nok tilbake igjen snart!

Etter en middag på en helt OK restaurant i nærheten av hotellet første dagen, med en helt forferdelig gatesanger i bakgrunnen, tok vi trikken et lite stykke for å høre en fin utekonsert.



Jeg innviet en vintage grønnprikkete kjole (men jeg var ikke så oppgitt som jeg ser ut på bildet).


Andre dagen i Gøteborg, var egentlig ikke i Gøteborg. Vi kjørte ut til Kinna for å kjøpe trådsneller og stoff! Kameraet ble liggende uberørt i veska hele dagen, men resultatet av turen skal dere i alle fall få se senere i form av noen mil sytråd, flere fine stoffer som skal bli til barnebukser (endelig!!), og en del knapper og litt annet småtteri.

Senere tok jeg selvfølgelig oppgaven min som turist på alvor, og tok bilder av statuer og fine bygninger.




Og så fant jeg et vindu å speile meg i.


Det fineste stedet vi spiste, hadde glasskunst overalt og finfine servietter.





Dag 3 måtte vi benytte det fine været til å ta en sightseeing-båttur rundt kanalen. En flott båttur, men det morsomste var egentlig da alle måtte sette seg ned på gulvet, fordi vi skulle under en veldig lav bru. Det må ha sett ganske rart ut for han som går forbi oppå brua :p


Etter båtturen ble det trasking rundt i smågatene og koselige butikker rundt havneområdet, før en deilig kyllingsalatlunsj på et franskt sted.


Så gikk vi rundt i parken til Trädgårdsföreningen, og jeg var fin i T-skjorte med cowgirl fra Strand og swingskjørt.



Og sånn var de fine dagene i Gøteborg :)

2 kommentarer:

  1. Vi var der også! Men vi var mest i Liseberg. Og retur via Smøgen, anbefales! :)

    SvarSlett
  2. Liseberg er ikke helt min greie.. Smøgen, derimot, virka veldig fint (jeg googlet) :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)