tirsdag 22. september 2009

Kaffe

Dette innlegget er dedikert til:


Jeg er veldig glad i kaffe. Og etter at jeg kjøpte meg Nespressomaskin i januar i år, har kjærligheten til kaffe bare vokst.

Den det går mest av er Rosabaya de Colombia. Den er helt nydelig. Jeg drikker også en del av den sterkeste av de koffeinfrie; Decaffeinato Intenso. Den er mye bedre enn andre koffeinfrie jeg har smakt. I tillegg er det en hel haug andre smaker; en del som er veldig gode, noen som er litt for sterke og noen som er ganske tamme. Om noe skulle være interessert, har jeg laget et PDF-dokument, med en grei oversikt over smakene, med kommentarer og sortert på styrke. Jeg synes i alle fall det er greit å ha utskriften i skuffen under kaffemaskinen, særlig med tanke på gjester.

I tillegg til standardsortementet, kommer Nespresso med nydelige "Variations" i begrenset opplag. Jeg har ennå noen få kapsler igjen av karamellkaffen som kom rundt juletider i fjor - oh heaven! Mandarinen som kom da, var også knallgod, og jeg går og krysser fingrene for at de kommer med sjokoladekaffe til jul i år. Da blir jeg rett og slett lykkelig.


Kapslene er jo ganske dekorative og...? :)
(Fatet er i sølvplett, og er arvet av mormor. Porselenskrukken har jeg arvet fra bestemor og bestefar. Finfint.)

Maskinen jeg har, heter Nespresso Essenza c100. Det er ikke melkeskummer eller annet fancy stash på den - da blir maskinene større, dyrere og mer kompliserte i bruk. Men siden jeg bare drikker svart kaffe, er jeg veldig fornøyd med den enkleste modellen. Jeg har brukt maskinen veldig mye, og er på alle måter fornøyd med den. Enkel å bruke, enkel å renholde og kjempegod kaffe.

Jeg innser at jeg nå høres ut som om jeg er betalt av Nespresso, men det er jeg ikke. Jeg er bare en veldig fornøyd kunde. Og det er flere som har vært på besøk hos meg og testa maskina mi, som har endt opp med å kjøpe helt like selv ;)


Håper dere nyter lunsjkaffen i lugn og ro, som meg. Eller nyter annen god drikke. Eller i alle fall har det fint :p God tirsdag!

5 kommentarer:

  1. Usj, kaffe... Skjønner ikke at folk orker å pine seg med det.
    Btw; nokså kjedelig her på jobb når ikke du er på msn. :p

    SvarSlett
  2. Jeg må nok skuffende opplyse at jeg ikke drikker kaffe jeg heller..
    Men jeg må si at det virker som du kan dine saker!
    :)

    SvarSlett
  3. Kaffe som er så herlig! Tips hvis dere vil lære dere til å drikke kaffe, er å begynne med kaffe ved siden av kaker og søtsaker. Det passer veldig bra sammen.

    Heidi: Så koselig at du har lagt deg til som følger av bloggen min :)

    SvarSlett
  4. Ja, det er en eksklusiv gruppe ;)
    Så du hadde fått blogg, så tenkte jeg å melde min interesse.
    Kjenner godt igjen Muskatt fra bilder du har lagt ut på facebook.
    Gleder meg til å bli inspirert!

    SvarSlett
  5. hjemme i Italia hadde vi en reklame som rullet daglig, med George Clooney i hovedrollen.
    http://www.youtube.com/watch?v=iZ09LAz1Q_4

    selv har vi en større KitchenAid maskin, kan poste bilde av den en dag =)
    jeg eeeelsker italiensk kaffe selv, men kaffen vi får kjøpt her i norge er så crappy! må ha melk i den. =/

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)