søndag 20. september 2009

Helgens lopper

Ikke mindre enn 8 loppemarkeder har jeg vært på denne helgen! Fire i går, fra åpningstid kl. 9, og i dag ble det fire atpåklatter langt utpå dagen. I kronologisk rekkefølge:
1. Stabekk
2. Haslum
3. Eiksmarka
4. Lysejordet
5. Bøler
6. Karlsrud
7. Bekkelaget
8. Abildsø

Jeg har ikke funnet veldig mye (heldigvis), men noen små skatter ble det..:

* En prikkete brødboks og tallerkner i kaffeserviset til Figgjo som jeg har fra før (arvet etter bestemor og bestefar - men bare kopper og skåler). Endelig! Det har jeg sett etter lenge, men det er visst et populært servise som blir fort borte. Jeg betalte 25kr stk, men fikk to av de på kjøpet fordi de var litt stygge. Så, 125kr for 7 asjetter.

* Et blått fat og en blå sukkerskål i samme serien fant jeg et annet sted. 40kr. Og den søte lille kakeklypa fikk jeg for 5kr.

Noe av det fine med dette serviset er at selv om det er er det gule jeg har fra før, kan man like gjerne bruke blå ved siden av. Fargene er så duse og fine og passer kjempefint sammen (også tror jeg at jeg har sett det i mintgrønt og, som også er like fint). Ønsker meg fortsatt mer av det, av hvilken farge som helst, men akkurat nå er jeg veldig fornøyd med det jeg fant i går!



* En blå spisestuestol. Den skal selvfølgelig trekkes om, men jeg tror faktisk ikke jeg skal male den. Det kunne aldri falle meg inn å gå spesielt inn for å kjøpe en så knallblå stol, men jeg liker faktisk blåfargen veldig godt. Litt usikker på hva slags trekk den skal få - om det skal bli noe nøyrtralt og hvitt eller om den skal få noe med blått i.

* Disse nydelig knivene og gaflene!! Mormor hadde én kniv av denne typen, og det har vært favorittkniven min hele livet. Den er så herlig. De lå under "Finlopper" med fastpris 300kr for settet, men jeg kom like før stengetid på søndag, så jeg fikk de for 100kr. (Merket "Hackman Finland" forklarer den litt stive prisen.)



* Noen få bøker, blant annet "Bibelens kvinder" fra 1885 (!) og en engelsk utgave av Charles Dickens' Pickwick-klubben fra slutten av 1800-tallet. Nå har jeg pickwick-klubben i tre forskjellige utgaver :p

* Og så ble det en del rask da det var posesalg i kjøkkenavdelingen på to av de siste loppemarkedene. Blant annet noen veldig fine pusekattskåler, med høy kant så ikke alle matknortene havner på gulvet rundt :) Det ble også enda flere asjetter (huff) og ei blomsterpotte og et par små serveringsfat.

Alt i alt veldig fornøyd, og er bare glad til at det ikke ble noen kjempefangst. Det er imidlertid litt dumt at jeg er så svak for kjøkkenting.. Men jeg har en hylleplan på kjøkkenet mitt som gjør at jeg snart kan kjøpe enda mer servise! ;)

2 kommentarer:

  1. ojojoj - egentlig er jeg litt glad for at jeg ikke vet om noen alrighte loppemarkeder her i Aberdeen - vi har altfor lite plass som det er!

    Grattis med ny blogg :)

    SvarSlett
  2. Oi, holder du til i Aberdeen - det har jeg ikke fått med meg. Aner ikke hvordan loppemarkedkulturen er i Skottland jeg, men noen ganger kan det være greiest å ikke vite om sånne ting ja.. Begynner å bli litt for lite plass i leiligheten min og.. ;)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)