mandag 28. september 2009

Ny gammel skjenk


Jeg kjøpte denne lille skjenken på loppemarked for litt siden. Den var i ganske dårlig forfatning, og det var vel derfor den fortsatt stod der rett før stengetid på søndagen, og jeg fikk den for 15 kr. Før-bilder HER og HER. Jeg tror mange dels har vanskelig for å se hvor fine ting KAN BLI hvis man legger litt arbeid i det, dels ikke gidder legge arbeid i det. Og det er jo fint for meg :)

Den har tre små skuffer på den ene siden, og skap på den andre siden. Skuffene var tunge og trege å få opp, skapet var enda verre. Dere vet sånne skyvedører med håndtak som bare er en bitteliten grop? Når de blir gamle og slitt, og døren er malt noen strøk med litt sølete maling, så blir det nesten umulig. Så jeg satt på et håndtak. Egentlig et skuffe-håndtak, men hva gjør vel det? Det at skuffene var trege, kom av at det var kladdet på maling på sidene av dem, som gjorde at de ble litt for brede. Så det var bare å pusse vekk malingsøl.

Malingen er et kappitel for seg. Den var så vanvittig dårlig malt. Det forundrer meg virkelig at folk kan være så sleivete. Benene er runde, men var ikke malt på baksiden engang. Det var bare kladdet på maling, tilsynelatende helt uten tanke på at det skulle bli fint. Det skulle vel bare bli hvitt.

Uansett, sånn er den nå, og jeg er veldig fornøyd. Den passer knallbra inn der den står, så jeg var veldig glad for å finne den på loppemarked for en slikk og ingenting. Faktisk kunne jeg tenke meg en helt maken ved siden av.

1 kommentar:

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)