lørdag 26. september 2009

Ånei!!

Jeg skulle bare flytte på en lampe, og så datt alt ned, og den nydelige porselensdamen med blå kjole knuste :( Ikke i tusen knas heldigvis, men i åtte knas. Jeg skal prøve så godt jeg kan å lime henne....

Disse figurene fikk jeg av bestemor for mange år siden. De er gamle og nydelige. Den blå damen var helt perfekt og uknust fra før, mens den rosa har mistet en arm som er limt på. Så nå er begge skadet. Trist.

Er det forresten noen som vet hva de skal holde? Jeg blogget om det for en stund siden også, men ingen av forslagene jeg fikk da, så helt ut til å stemme. Forslag?

4 kommentarer:

  1. Det ser ut som de skal holde små lys.. Ala lys man bruker på juletrær om du skjønner. Levende lys altså..

    De ser ut som slike som min mormor har eid. De så jeg alltid med en liten lys i, men mulig det er bare noe hun gjorde.

    Evnt så er de sigarpiker. De har jeg sett et annet sted. Hmmm...

    SvarSlett
  2. Nja.. Måten de holder på, gjør at lyset nok ville stått litt skakt, så det tror jeg ikke. Dessuten føles de litt for fine til stearinsøl.

    Sigarpiker, nja. Er ikke sigarer ganske tykke? Men kanskje det ja. Jeg må innrømme jeg aldri har så mye som holdt i en sigar. Råflotte sigarholdere i så fall - jeg heller nok mer mot at de skal holde noe annet.

    SvarSlett
  3. Jeg tror nok dem har holdt i små babyer jeg, mener å ha sett slike før. Da var babyen med filt rundt seg og bare hode stakk ut av filten.

    Er det ikke det må det være vin-kagger

    SvarSlett
  4. Nei, det må være noe lang og smalt. Noe som går gjennom favnen og ned til skjørtekanten - der er det et slags lite støtteplatå.

    Vin-kagger??

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)