torsdag 25. mars 2010

Håndarbeid til overs

Så mye fint håndarbeid som er laget opp gjennom årene, som blir avlegs og havner på loppemarked.. Mange mange timers nitidig arbeid og omtanke i duker, brikker og broderte bilder. Enda godt det finnes sånne som meg, som kan redde det.. :)

Dette er noe av lørdagens loppefangst:



10 brikker, og noen duker, i denne applikeringsteknikken. Nydelig håndarbeid. Men hva skal jeg bruke de til? Jeg finner nok på noe. Og heldigvis farget ikke de sterke fargene av.





Dette stoffet står det så godt som skrevet "herlig, mykt og behagelig trekantsjal" på. Det er akkurat stort nok til ett sjal til meg, og ett til epla-butikken min. Det er virkelig SÅ mykt og deilig! Og for noen fantastiske farger:


I tillegg fikk jeg kapret meg en brodert klokkestreng og noen broderte bilder, noen flere småbiter med gamle stoff, putevar og et dynetrekk, et tinnfat og en keramikkrukke.

3 kommentarer:

  1. For en fangst! Blir spennende å se hva du finner på med de applikerte brikkene. Satt faktisk å sydde meg et sjal i går kveld, fant et dynetrekk på loppis (det er et fast loppemarked i Bodø hver onsdag og lørdag)i vinter som hadde samme merkelappen :)

    SvarSlett
  2. Å, det er stas med loppemarknad! Endelig er sesongen her igjen, eg håpar å få med meg ein heil del i vår.

    SvarSlett
  3. Heien.

    Ojoj så masse flott du har fått tak i..

    Ønsker deg en super påske.

    Klem Linda

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)