mandag 8. mars 2010

8. mars

Gratulerer med kvinnedagen, jenter! :)

Og ikke hør på Anna Anka og Hanne Nabintu Herland.... "I dag bør vi slå av TV-en, tenne stearinlys på soverommet og gi ham en seksuell overraskelse". Haha, nei, i dag kan dere la mannen overraske dere, og varte dere opp (dere som har en av det slaget) :p

Nemistripen er å finne neders på mars-siden av Nemikalenderen for 2010:


Jeg har fått flere gode tilbakemeldinger på det forrige innlegget, som har fått meg til å tenke enda mer på det. Jeg har ikke svart på noen av kommentarene enda. Venter litt, og kommer heller tilbake med et nytt innlegg om litt. Det innebærer jo mer enn man tenker på sånn i første omgang. Det vil også ha en del å si for syingen og Epla-butikken min. Det blir ingen nye stoffer, knapper, bånd etc. Det bør jo gå bra, og jeg satser på en bra fangst når loppemarkedsesongen starter opp igjen, men det blir nok allikevel litt vanskelig. Vanskelig, men ikke umulig.
En annen ting jeg forutser problemer med, er vaskemidler, hudkrem, hårprodukter og sånne ting. Men det finnes kanskje noe OK som er hjemmelaget og økologisk? Men uansett; jeg kommer tilbake med nytt innlegg om litt, men tror jeg skal ta utfordringen! :)

9 kommentarer:

  1. Jeg stiller meg til slave-disposisjon i hele dag for halve norge. gleder meg til imorgen.

    SvarSlett
  2. Kjæresten og jeg lager hud og lignende produkter som er økologiske:-)

    SvarSlett
  3. Om du kontakter "Hjemmemamma" (Jeanette), så kan du sikkert innhente veldig mange gode tips - hun har peil. :) Da tenker jeg på dette med økologisk og hjemmelagd, selv om det ikke er barn inne i bildet.

    SvarSlett
  4. fitjarsåpekokeri har økologisk og hjemmelaget såpe. :)

    SvarSlett
  5. He he... "de av dere som har en av det slaget".... hør på Herland og Anka.. så kanskje det blir en mann i huset ditt også etterhvert.... heia Hanna Nabintu Herland og Anka

    SvarSlett
  6. Så flott at du vurderer å kun bruke redesign i butikken din! Kanskje vi skulle opprette en redesign-mafia på Epla?

    SvarSlett
  7. Hei, fant bloggen din gjennom eplabloggen og likar godt butikken din! Å satse meir på gjenbruk er ein strålande idé, eg har sjølv som mål å aldri kjøpe nytt stoff til syprosjekta mine. Og det går stort sett bra, eg finn det eg treng på loppis og brukthandlar. Verre med tråd og anna tilbehør men det hender eg finn mykje brukbart på den fronten også.

    Har du forresten sett www.wardroberefashion.net? Mange gode tips der.

    SvarSlett
  8. Har ei bekjent av meg som selger miljøvennlige produkter for hus og hjem. :) Produktkatalogen ser du her:
    http://viewer.zmags.com/publication/cd0580b9?page=1&p6041=9437

    SvarSlett
  9. Konghalvor: hehe, flott! ;)

    Løvinnen: Oi, kult! Kanskje jeg kan få kjøpt noe spennende fra deg etterhvert :)

    Shamini: Takk for tipset! Skal kikke innom henne.

    Anonym1: Takk for tipset!

    Anonym2: Det der er vel noe av det dummeste noen har sagt til meg på ganske lenge..

    Unni: Jeg vil gjerne bli med deg i redesign-mafia på Epla! :) Men jeg har jo en del nykjøpte stoffer å bruke opp også. Så det vil fortsatt bli en blanding, selv om gjenbruk sansynligvis vil ta overhånd.

    Elisa: Hei! :) Kikket såvidt innom bloggene dine nå, og der ser det fint ut! Skal kikke innom der flere ganger. Og så må jeg si at ullfrukten din er SÅ FIN! :) Jeg kjøpte eple og pære av deg for litt siden, og jeg elsker dem. Super idé å lage lekemat av resirkulert ullfilt.
    under fjorårets loppemarkedsesonger var jeg innom nærmere 30 loppemarkeder, men jeg var mer på jakt etter gammelt servise og noen møbler å trekke om. I år skal jeg løpe til tekstilavdelingen først!
    Jeg skal kikke innom wardroberefashion - takk for tips!

    Licota: Takk for tips! Der så det ut til å være mye fint :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)