fredag 5. mars 2010

Flickr og ny fototur!

I går møtte jeg mamma grytidlig om morgenen for å ta en ny fototur ved Østensjøvannet. Denne gangen hadde begge to med kamera - mamma med Canon EOS 7D, jeg med mitt Canon EOS 500D og lånt telelinse.
Vi skulle være tidlig ute for å få med oss soloppgangen, men bomma litt og måtte vente en stund på sola. Men da den endelig begynte å komme, ble det mange fine bilder...

Jeg har lagt ut noen bilder fra forrige fototur, og fra gårsdagens tur på flicr.





Ida in action:


De som vil se mer, kan klikke seg inn til flickr-albumene mine, http://www.flickr.com/idavictoria/.

Jeg tar gjerne i mot tips om andre flickr-brukere som er verdt å besøke, så kanskje jeg kommer litt mer inn i dette med flickr, og begynner å bruke det aktivt :)

9 kommentarer:

  1. Østensjøvannet har mange flotte motiver :) Der går vi ofte tur!! Vakre bilder du har tatt :)

    SvarSlett
  2. Utruleg stemningsfulle bilete!

    Eg har lagt deg til på Flickr no, så dersom du går inn på min konto og mine "contacts" så finn du ein god del veldig dyktige fotografar! Dei eg har samla der er vanvittig dyktige :)

    SvarSlett
  3. Potrinas Potlerier: Flott å ha Østensjøvannet i nærheten. Ikke vanskelig å ta vakre bilder, når man har så flotte motiver :)

    Kristin: jeg har lagt deg til! Ikke funnet kontaktene dine ennå, men jeg skal sette meg ned og bruk litt tid på å finne frem i løpet av dagen :p

    SvarSlett
  4. Jeg er innom her å snoker både titt og ofte, så kanskje på tide å legge igjen et spor nå? ;)
    Du tar utrolig flotte bilder! Håper jeg klarer å ta like bra bilder som deg en vakker dag!! :D Drømmer om å bli flink fotografog kanskje få solgt noen bilder en vakker dag... Men jeg har myyyye å lære før den tid :)

    SvarSlett
  5. Gry: Tusen takk! Det er morsomt å ta bilder, og hvis du bare kommer inn i vanen med å ta mye bilder, og ha med fotoapparat mange steder, ser du motiver over alt. Jeg er absolutt ingen flink fotograf, men jeg ser mange fine motiver :p

    Jeg vurderer å finne meg et fotokurs, for å få mer ut av kameraet mitt. Det tror jeg kan være lurt :)

    SvarSlett
  6. Jeg tar et fotokurs via nett, som jeg er veldig fornøyd med! Hvis du vil kan jeg spørre hun som holder det om du kan få slenge deg på...? Det begynte i februar så jeg er usikker på om hun tar flere "elever" nå, men kan spørre hvertfall, hvis du er interessert :) Det koster 100kr for å være med i tilfellet.

    SvarSlett
  7. Spennende! Hvordan fungerer fotokurset? Jeg slenger meg gjerne på, hvis det går!

    SvarSlett
  8. Hei, så flotte bilder du tar- jeg er også på flickr og har lagt deg til. Jeg er ingen god fotograf men bruker flickr som en slags dokumentasjon på det som jeg lager av håndarbeid, det åpner seg jo en hel verden når man begynner å komme inn i det!Hege

    SvarSlett
  9. Fotokurset fungerer sånn at hver måned tar hun for seg et tema (f.eks i februar handler det om lukker og blender, i mars handler det om iso, brennvidde og hvitbalanse, and so on) I begynnelsen av måneden legger hun ut informasjon om temaene (hun skriver alt så vi får det inn med teskje, lettforståelig og godt forklart), og deretter får vi oppgaver/øvelser vi skal utføre på egenhånd som omhandler disse temaene. I slutten av måneden får vi en "hovedoppgave" vi skal gjøre :) Alle bildene vi sender inn, både øvelsene og hovedoppgavene, får vi tilbakemeldinger på, om det er gjort riktig, om noe kan forbedres, osv. Veldig kjekkt og lærerikt, jeg har lært MASSE allerede! :) Anbefales på det sterkeste fra meg hvertfall!

    Du kunne få være med hvis du ville, send henne en mail: mariannelapp@yahoo.no

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)