lørdag 11. desember 2010

Back to basics

ENDELIG har jeg funnet en perfekt hårfarge! Ikke bare er faregresultatet perfekt, det er i tillegg en økologisk minikolorasjon - så bedre kan det ikke bli! :)



Fargen heter 6C, mørk askeblond og er fra merket Tints of Nature. Det er så godt som min naturlige hårfarge, så nå kan jeg endelig øyne et håp om å få helt tilbake min egen farge etterhvert, og slippe å farge håret hele tiden. Min egen farge har jeg ikke sett noe særlig til på drøyt 10 år :p

Ble sittende å mimre i gamle bilder nå, og fant et bilde fra The Gathering på Hamar i år 2000 - en 15 år gammel Ida med langt hår i hestehale og min ordentlige hårfarge! Those were the days..



I flere år farget jeg håret mørkebrunt, men for 1 1/2 år siden ville jeg bli blond igjen. For å få til det måtte jeg bruke en del avfarging og bleking og etterpå farge håret i en askeblond farge for å få det resultatet jeg ville ha. Problemet med askefargen jeg brukte, var at den også lysnet etterveksten - så etter noen uker gikk askefargen ut, men det lyse ble igjen. Derfor har jeg stort sett gått rundt med lysere hår enn jeg ville ha, bortsett fra de første ukene etter hver farging, og kommet inn i en litt ond fargesirkel. Men nå er det endelig helt perfekt og helt meg, og fargen vil ikke lysne etterveksten min! Happy happy! :D

11 kommentarer:

  1. Ah, den er perfekt! Du ser akkurat ut som deg selv, og det er jo en fantastisk ting!

    SvarSlett
  2. Jeg bestemte meg for å få igjen min naturlige hårfarge for ca ti år siden. Det er så mye mas med å farge hele tida og dessuten blir håret mitt fort oransje når det er farget.
    Nå har jeg begynt å få noen grå hår og opplever mas fra frisøren om å gjøre noe med den kjedelige gråfargen. Særlig! Jeg holder ut en god stund til, i alle fall!

    SvarSlett
  3. det er litt søtt at du smiler sånn skrått på alle bilder du tar av deg selv :) blir liksom et varemerke. hehe.

    SvarSlett
  4. Unni: stå på ditt! hihi :)

    Frida: hihihi, jeg gjør det ikke med vilje! Det bare blir sånn.. :p Godt observert, hihi.

    SvarSlett
  5. Så fin farge! Før eg las resten av teksten tenkte eg at den fargen ser veldig naturlig ut, og at eg kunne tenkt meg at det var slik din naturlige hårfarge ser ut. Og så ser eg jo at det er akkurat det du skriv! :) så bra! :D

    SvarSlett
  6. Så fin du ble! :)

    (Psst, nå er innleggene mine oppdatert med linker :)

    SvarSlett
  7. Det blei fint, ser naturlig og pent ut!

    SvarSlett
  8. Takk takk, folkens :) Fint å se at det ikke bare er jeg selv som liker fargen!

    SvarSlett
  9. Det ble nydelig :)

    Hvor har du fått tak i fargen? Den ligner nemlig på min egne og jeg er lei av å stripe hele tiden :)

    SvarSlett
  10. Mari: jeg kjøpte den på helsekosten på Oppsal-senteret. Hm, tror det er Life? Men det kan jo hende de har det på andre helsekoster også :)

    SvarSlett
  11. Takk for svar. Får lete etter eksamen :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)