lørdag 27. november 2010

Utfordringer og dill

Jeg er litt kjedelig når det kommer til bloggeutfordringer og bloggawards som skal svares på og videre til andre og slike ting. Og jeg har fått flere som jeg ikke har tatt videre eller gjort noe med. I dag skal jeg imidlertid prøve å være litt mindre kjedelig, og svare på flere på én gang!

Av Lady Thirty fikk jeg "Kreativ blogger"-award for en stund siden, som skulle komme med 7 fakta om meg selv, som dere ikke vet fra før:

1. Jeg har aldri vært lenger Nord enn Trondheim, og knapt nok det.
2. Etternavnet mitt, Grønbekk, er fra et lite område av Jessheim, som er der jeg kommer fra.
3. Jeg har flytta 15 ganger, og bodd i 4 forskjellige kommuner.
4. Da jeg var 18-20 år hadde jeg BMW 325, og var litt råner. (Jeg er fra Jessheim, det er nesten obligatorisk, hihi.)
5. Da jeg var 6-7 år prøvde jeg meg på å sy en skjorte til morfar, som ble utrolig stygg og skakk og dårlig utført, og da jeg spurte morfar hvorfor han ikke brukte den, svarte han "jeg sparer den til jeg skal være ekstra fin", og jeg tok det for god fisk, hihi. Det var vel det første klesplagget jeg sydde.
6. Jeg hater målløs TV-switching. Jeg skrur på TVen når jeg skal se noe, og skrur den av når det er ferdig. Ikkeno målløs switching eller TV på i bakgrunnen her i huset.
7. Jeg elsker å ommøblere.

Av Allis i eventyrland fikk jeg "Cherry on top"-award, og spørsmål om tre ting jeg liker å gjøre:

1. Høre på lydbok
2. Sy
3. Få nye ideer

God som Grønn utfordret meg til å svare på disse spørsmålene:

1. Hva er ditt favortittord?
Tull
2. Hvilket ord misliker du?
Episk
3. Hva inspirerer deg til kreativitet?
Behov for noe utløser ofte en lur idé, som igjen fører til noe kreativt.
4. Hva er "drepen" for kreativiteten?
Hodepine
5. Hva er favorittbanneordet ditt?
Pokker
6. Hvilken lyd elsker du?
Lyden av regn på taket. Ugletuting. Og en liten tutelyd som kommer fra rørene her innimellom. Den smiler jeg alltid til, og ofte svarer jeg med et lite pip.
7. Hvilken lyd hater du?
Lyd av noe som knuser.
8. Hvilket annet yrke enn ditt eget kunne du tenke deg?
Språkforsker kanskje
9. Hvilket yrke kunne du absolutt ikke tenke deg?
Ungomsskolelærer
10. Hvis Himmelen finnes, hva ville du ønske at Gud sier når du kommer til Perleporten?
Jeg er overhode ikke kristen.

Jeg vet jeg har fått et par til, men finner dem ikke igjen. Men nå har jeg i alle fall vært litt flink og svart på masse rart :p Var det interessant eller bare tull? Uansett - ha en fortsatt fin helg, folkens!

1 kommentar:

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)