torsdag 15. juli 2010

Kattebåndet

Sånn ble kattebåndet til Muskatt!



Veldig enkelt, med strikk rundt hele - trekt med et turkist 70-talls-dynetrekk. Strikken er for at katten skal komme seg løs om han hekter seg fast i noe med båndet. Det hadde jeg aldri kommet til å tenke på selv, så tusen takk til Ingrid som tipset om det!



Advarsler mot å la katten gå fritt på fremmed sted, har jeg tenkt til å lukke ørene for ;) Jeg kommer nok til å holde ham inne første dagen, men prøve meg litt forsiktig frem med å ha ham ute etter det. Om han er like forsiktig som han har vært utenfor blokka her, kommer det til å gå strålende. Og så har han jo halsbånd med telefonnummeret mitt om han skulle tulle seg vekk..

9 kommentarer:

  1. Stadig like imponert øve din syferdigheter!

    Måtte barra sei det :o)

    God sommar videre!

    SvarSlett
  2. Kjempefint halsbånd! :) Det flytter inn en liten kattepus hos meg i kveld, så jeg har bedrevet intensiv produksjon av kattegreier de siste dagene. Jeg blir helt kvalm av all dritten man kan kjøpe til katter...hva skjer med alle neonfargene og bråkete bjeller liksom?! Så Hurra for håndlaget! :D

    SvarSlett
  3. Bråkete bjeller er litt bedre en en liten spurvunge i gapet på den nusselige katten..
    Bjellen er for at katten skal høres, for fugler, så de har en mulighet til å flykte..Så er det faktisk ganske greit å høre katten selv også..
    Måtte bare si det, og det går nok an å få tak i brukte bjeller også, så da går det ikke på nyinnkjøp. ;O)

    Og du er kjempeflink å sy...

    Lykke til, det går nok kjempe fint, god sommer..

    Oscar og Linda..

    SvarSlett
  4. Takk for sy-komplimenter, dere :)

    Karoline: haha, jeg vet! skjønner ikke at folk kjøper alt katteleke-crapet som selges :p

    Linda: bjelle er funnet frem! Også en ting jeg aldri ville kommet på av meg selv.. :p

    SvarSlett
  5. Hihi så søt du er som linker. Fint bånd ja! Jeg har hørt at man skal holde voksne katter inne en uke på nye steder, men tviler på at det er nødvendig. Min holder seg i nærheten av meg uansett hvor vi drar, så det er nok ikke noe stress.

    SvarSlett
  6. Så fint halsbånd til katten. Hadde mine gått ute så skulle jeg ha bestilt av deg ;)

    Du har ikke tenkt på å lage noen katteleker da?

    Forresten, tenkte å prøve å trekke om klatrestativet til kattene mine, ser at du har gjort det.. hva slags materialer trenger man til jobben, er det kun slik spikerpistol?

    SvarSlett
  7. Guro: jeg har lagd noen katteleker med catnip inni, men Muskatt bryr seg ikke om catnip, og synes sammekrøllede papirbiter er tidenes beste leke, så det har ikke blitt noe mer kattelekelaging.. :p

    Jeg brukte stiftepistol. Det meste er bare å brette inn og stifte fast, men rundt søylene (eller hva jeg skal kalle dem), sydde jeg først stoffet i siden.

    Pass på å bruke et litt grovt og slitesterkt stoff, i alle fall der katten klorer. De to nederste søylene på stativet til Muskatt er helt fillete allerede, så de skal jeg trekke om på nytt med et sterkere stoff :)

    SvarSlett
  8. Har så mange kattunger nå for tiden, så prosjekt klatrestativ får vente litt. Men er det noe spesielt stoff du kan anbefale? noe som både er lett å rengjøre og som er slitesterkt. Liker ikke det plysjstoffet som følger med, føler det ikke blir ordentlig rent ;)

    SvarSlett
  9. Guro: Har desverre ingen konkrete anbefalinger. Du får nesten kjenne på stoffet om du synes det kjennes solid og godt ut.

    Stoffet jeg brukte til klatrestativ-omtrekkingen, har vist seg å ikke være helt supert.. Skal si fra hvis jeg finner noe det "står skrevet" klatrestativ på :p

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)