lørdag 29. oktober 2011

Lopper!

Endelig et loppemarked igjen! Det har gått flere uker uten loppemarked nå, og jeg begynte å få abstinenser.. Den store loppemarkedhelgen var mens jeg var på ferie, og det har vært lite både før og etter. Men i dag ble det ett, og det blir nok ett hver helg de neste helgene og :)

Jeg kjøpte med med meg noen fine bøker, et par LPer, tapetruller (til innpakking), en boks fine bånd (blanding av rayon og silke - ikke sånn polyesterdrit som alle bånd blir laget av nå for tiden!), og tre tekopper i servise-serien min! :) Jeg visste ikke at det fantes tekopper i den serien engang, så det var gøy. Også den fine trekassa da! Jeg tror den skal få hjul, og få ha LPer i seg.


Jeg fant ikke så mye fint stoff, men en del ble det allikevel.. Det fineste var dette ullstoffet, som skal bli til Idaskjørt.


Sist men ikke minst - jeg har kjøpt tidenes styggeste kommode:



5 kr kostet den, og det var uten å prute.. Hihi. Jeg har lenge vært på jakt etter en gangkommode som ikke er så dyp (for det er det ikke plass til), og denne har perfekt størrelse. Men huttetu så mye jobb det blir med den... Noen som har gode triks for å få vekk klistremerker?

11 kommentarer:

  1. Varme opp med føner og pille av eller kanskje prøve å dynke dem i plasterfjerner til limet går i oppløsning.

    SvarSlett
  2. 3M har en "Citrus cleaner" som visstnok skal være god på å fjerne limrester etter klistremerker. Mulig at "Silikonfjerner" fra Biltema gjør samme nytten. På denne her kan du kanskje gå på med varmluftpistol også? Antar det ikke gjør noe om den fæle malingen går av...

    SvarSlett
  3. klisterfjerner, slik som ein fjernar klister under skia med.

    SvarSlett
  4. Fyttekatta!!! Du samler på den samme serien som meg!! Trenger du frokost tallerkner? Jeg tror jeg har 20stk.

    SvarSlett
  5. Det er like gøy hver gang å se det servicet koppene tilhører til - mormoren min har det selv, og det var plassert hvor alt "dårlige" service var; campingvognen. Så hver gang jeg ser det tenker jeg på alle stedene jeg var med besteforeldrene mine. :)

    SvarSlett
  6. Hei.
    Jeg så kommentaren din hos Mathildes skatter og ville tipse deg om at løse kniver til fiskars kutteren din får du blandt annet på www.bikuben.com.
    Flott blogg du har.
    Hilsen Lise

    SvarSlett
  7. Hei. mitt beste tips till fjerning av klistremerker er eddik. vask med enten ren eddik hvis hendene tåler der, eller 1:1. det tar jo dessuten eventuell lukt også! :)

    SvarSlett
  8. Flott kommode, stort potensiale :O)

    Ha en fin søndag.
    Klem Linda

    SvarSlett
  9. Smør på majones! La det være på i en time eller så, og så kan du bare skrape av med plastskrape eller neglene! Funker knallbra!

    SvarSlett
  10. Tøff kommode - den blir fin når du har stelt litt med den :-)

    SvarSlett
  11. Klistremerker på møbler fjerner du LETT!! Majones oppå så det dekker godt, vent 4 timer og vips tørk det av med papir.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)