fredag 21. oktober 2011

Den siste uka

har jeg tilbragt i Cardona i Spania - en liten by ca 9 mil utenfor Barcelona. Vi har hatt et flott hus helt for oss selv, med fantastisk utsikt, boblebad på alle rom, stort kjøkken, basseng, flott uteplass og olivenallé på veien opp mot huset. Jeg har badet, lest, sett mye fint, spist mye godt og hatt det fint!


En skikkelig storfamilietur, med min kusine Torunn, hennes mann Bent, deres datter Maja, Bents bror Arne, Bent og Arnes mor Lis, min fetter Einar (Torunns bror), og Einars kjæreste Ellen - en fin gjeng, som jeg skal dele over gjennomsnittet mange bilder av nå! :)


Den lille byen vår hadde et flott slott som tronet høyt oppå en ås.

Cardona sett fra slottet:


Maja og pappa:

Liten Ida, stor fetter Einar:

Arne (med to mastergrader innen arkeologi) forklarer antageligvis Einar og Bent noe veldig spennende om steinene eller slottet eller noe deromkring:

Maja og farmor:

Prikkekjolepikene, Ellen og Maja.


Vi kjørte et par turer inn til Barcelona også, og måtte selvfølgelig være skikkelige turister og se den store Gaudí-katedralen, Sagrada Familia.



Jeg elsker alle de trange gatene, med klessnorer og ledninger på kryss og tvers, og knøttsmå balkonger fulle av planter.

Maja var et særdeles lykkelig barn på hele turen, med så mye familie rundt seg som bare ville kose og tulle og leke og dulle med henne - her med onkel Arne :)


Basseng! :)


To av dagene dro vi til den lille og veldig koselige byen Solsona, som lå i nærheten av Cardona:




Og det var det! Nå blir det normal blogging fremover :)

5 kommentarer:

  1. Ser ut som dere har hatt det herlig! Og for ei skjønn lita jente :) Likte veldig godt bilde med to prikkekjolejenter!

    SvarSlett
  2. spania altså! det er fint. jeg ble nesten rantet utenfor Sagrada Familia, håper dere slapp unna det!

    SvarSlett
  3. fantastisk! eg vert heilt misunneleg, det ser ut som de har hatt det utruleg flott :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)