mandag 13. august 2012

Mini-Epladag i samarbeid med IKEA

Lørdagen var laaaang og fin! Tekstileriet til IKEA stod til Eplas disposisjon hele dagen, og vi fikk med oss flere fine Epladamer på å gjøre masse gøy. :)


På bildet under ser dere Epla-vinduet på tekstileriet. Utstillingsvinduet vårt skal være der i hele perioden Tekstileriet er åpent, fra 7. - 21. august. Vi kommer til å rullere litt på utstillingen underveis, siden det har kommet inn maaaasse fine bidrag fra Epladamer med alskens fine ting laget av IKEA-stoffer. :) Og PS, jeg lover å ta noen mye bedre bilder av vinduet etterhvert!



Anita fra zndesign holdt den første workshopen. Hun viste frem og delte mønsteret på fine og praktiske småposer, og alle som deltok på workshopen fikk sydd seg sin egen. :)


Guro fra God som Grønn holdt en av workshopene, der hun viste frem hvordan hun lager de kule "trengerikkeposene" sine. De rommer maaaasse (minst 35 IKEA-kataloger, eller 8 liter melk), og er knalltøffe.


Gunn fra Maganda delte mønsteret sitt og viste frem hvordan hun syr kjempefine store toalettmapper i sin worshop.


Unni Strand, som har butikken STRAND, holdt foredraget "Vi leiker ikke butikk, gjør vi vel?". Hun snakket om sine erfaringer med å drive minitrykkeriet STRAND tekstildesign, og kom med tips og forslag til andre Eplaselgere.



Til slutt sa Torunn noen ord, og Siv fra IKEA forklarte litt om hva Tekstileriet dreide seg om, før det var fest, skravling og moro, og jeg la vekk kameraet. :)


Takk for en veldig hyggelig dag, alle som bidro med workshopper og foredrag, og alle som deltok på det ene eller andre. Dere er superfinne mennesker! :)

4 kommentarer:

  1. Ja, den som hadde vært i Oslo! Hadde veldig lyst til å få med meg foredraget til Unni Strand. Og egentlig alle de andre også. :)

    SvarSlett
  2. Takk selv for en strålende dag!

    PS: Er det OK om jeg låner bildet av meg selv in action?

    guro

    SvarSlett
    Svar
    1. Værsågod og bruk bildet! Jeg tok noen flere av deg in action også, som ble bra. Bare send meg en mail om du vil ha dem og. :)

      Slett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)