søndag 5. august 2012

Finvask, 30-40 grader

For ikke så lenge siden stønnet jeg tungt hver gang klær skulle vaskes på finvask, 30-40 grader. Ull og silke var noe herk syns jeg, med det teite spesialprogrammet sitt. Så var det det å samle opp nok til en hel sånn tullevask.. Men etterhvert begynte jeg å innse hvor mye av det jeg vasker som igrunn kunne ha godt av litt mer skånsom vask - og som ærlig talt ikke blir så skittent at jeg føler det behøver mer enn en kort omgang i maskina på 40 grader. Nå vasker jeg stort sett alt av kjoler og skjørt og BHer på finvask, 40 grader, og jeg elsker det! Så kjapt og greit, og så mye bedre det er for miljøet og tøyet!

Greier jeg å spre min finvaskglede til noen? Håper det. :)

3 kommentarer:

  1. Det er veldig sant. Ikke alt som trenger å dure avgårde i vaskemaskinen i to timer. Jeg tror faktisk jeg skal ta en ull-bh-kjole-vask i dag. :)

    SvarSlett
  2. Hihi, jeg gjør også det... På den måten får jeg vasket mer av det jeg trenger, og jeg slipper å vente så lenge med å bruker favorittgenseren igjen... Og ikke minst, jeg slipper å ta i bruk amme bh-ene, forde jeg går tim for de andre :P

    Ha en strålende (vaske)dag

    SvarSlett
  3. nå satte jeg på en kjole og en bh
    tror jeg trenger fler kjoler å vaske...!

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)