mandag 4. april 2011

Meat Free Monday - Kikertsalat



Dagens kjøttfrie middag ble en egenkomponert kikertsalat, bestående av omtrent det samme som mine salater alltid består av; alfalfa-spirer, slangeagurk, isebergsalat, cherrytomater, marinert fetaost og ristede pinjekjerner. I tillegg kjøpte jeg en salat jeg ikke pleier å bruke - feldsalat, for variasjonens skyld. Og i stedet for kjøttet jeg vanligvis bruker, brukte jeg kikerter.

Jeg brukte 70 gram tørkede kikerter, som jeg la i bløt over natta. På formiddagen kokte jeg dem i en time, og lot dem så stå og kjøle seg ned litt. Litt før servering stekte jeg dem kjapt i smør og med litt pepper, for å få mer smak.

En overraskende god salat, egentlig. Jeg var usikker på om kikerter passet i en slik salat, men det gjorde de! Fikk litt falafel-følelse av den, som igjen minner meg på at det er lenge siden jeg har laget falafel og hummus. Kanskje det blir det neste mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)