tirsdag 3. november 2009

Det ble maling!

Tre av dere som kommenterte på om det gamle telefonbordet skulle males var for, to var i mot og Heidi var like vinglete som jeg var. Men det ble maling! Dessverre må jeg nesten si, for det gjør litt vondt å male fint treverk. Men så er det noe med at ting skal passe sammen i stua mi, og med et salig virrvarr av gammelt og nytt og ulike treslag og farger, syntes jeg det var best å ikke ende opp med enda et nytt element. (For å veie opp litt for malinga av dette, kan jeg jo nevne at jeg har en original teak-kommode på arbeidsrommet som ikke skal males :)



Og mens jeg var i gang, sydde jeg en liten tøykurv i samme stoff som setet.


Og jeg er så fornøyd med hvordan det ble nå! Den nymalte benken glir rett inn ved siden av skjenken i samme stil, og med det kittfargede setet med grønt trykk, ble hele spisestuekroken så mye finere med én gang. Det var akkurat som det grønne skapte den helheten som har manglet litt i spisestuekroken.

Som jeg har nevnt tidligere, har jeg så mange og ulike møbler og ting, at jeg har slitt litt med helheten. Men det blir stadig bedre.

6 kommentarer:

  1. Åh! For å si det sånn så så det alldeles nydelig ut!:D Veldig bra gjort:-))

    SvarSlett
  2. Hei på deg,etter kommentaren fra deg måtte jeg inn og lese kaffeinnlegget ditt.
    Og nå bare krysser jeg fingrene for at det kommer både karamell og appelsinsmak på kapslene til jul!!!
    Morsomt at du også har en Muskatt pus :o)
    En skikkelig skjønning!
    Kjerstiklem

    SvarSlett
  3. Ah, det ble kjempefint!! Og jeg digger tøykurven, sånn vil jeg også ha! (julehint!)

    SvarSlett
  4. Jeg synes dette ble knalltøft jeg, spesielt med det retroaktige stoffet på puta. Også må jeg si at du er utrolig dyktig på å sy. Lykke til med salget på Epla :)

    SvarSlett
  5. Å så fint kjøkkenbord! Den som hadde plass til et sånt :) Veldig fin blogg!

    SvarSlett
  6. Det nederste bildet var skikkelig koselig. :) Håper jeg får plass til et sånt i min neste bolig. :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)