mandag 5. oktober 2009

Alpha Muskatt Ferdinand

Alpha Muskatt Ferdinand heter katten min.

Alpha er oppdretternavnet som følger med katten enten man vil eller ikke. Dette er det første kullet til MacCat's, som oppdrettet heter, altså skal alle kattungene ha navn som begynner på A. Og så skal det være et gjennomgående tema - som for MacCat's ble navn fra dataleksikonet. De andre i kullet heter Atari, Ada og Apple.

Muskatt er etter krydderet "muskat", men da jeg oppkalte ham etter krydderet, visste jeg ikke at det ble skrevet med bare én t, og jeg syns det var morsomt med dobbelbetydningen med kryddernavn, og kattenavn som slutter på "katt". Det er Muskatt som er "hovednavnet".

Ferdinand er etter oksen Ferdinand, som bare ville lukte på blomstene og ikke sloss. Det navnet fikk han, nettopp fordi han var mindre interessert i å sloss. Mens broren hans, Atari, var på'n hele tiden og var rampete og ville sloss, ville Muskatten min heller kose og ta livet litt mer med ro. Det var derfor jeg valgte nettopp han.

Er det noen andre som har noe morsomt/interessant/etellerannet å si om kattenavn? :)

2 kommentarer:

  1. Katta mi heter Balder. Det er fordi jeg fikk ham i hus rundt olsok et år; og i Inntrøndelag er olsok tida for å mimre om slaget på Stiklestad og se Spelet om Heilag Olav. Der er den GODE guden Balder. Han som ikke slåss og er stridslysten. Han er bare god, og den alle håper får rå når ragnarok har kvitta seg med vondemaktene. Hoho!

    Den andre katta heter Ludvig. Rett og slett fordi han har samme skremte uttrykket som piggsvinet i Flåklypa.

    SvarSlett
  2. Jeg vet om en katt som heter Gustav Mahler (etter komponisten). Det er litt morsomt, at Gustav Ma(h)ler liksom. Knis. ;)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)