mandag 26. oktober 2009

Pompadurer og Majakjoler

Det var mamma som fikk ideen at jeg kunne lage matchende vesker til Majakjolene jeg syr, og skal selge på Epla. Så nå har jeg gått i gang med noen små, enkle pompadurer. Jeg bruker trykt bomullsstoff utenpå, ubleket bomullslerret inni, og noen blanke snorer til hank.





Søte? :)

Den lillablomstrete Majakjolen er sydd av trykt stoff i 100% bomull. Fóret er dypt lilla i 100% acetat. Acetat er et stoff fremstilt av cellulose, og er et mer naturlig og bedre alternativ enn f.eks. polyester, som fór-stoffer ofte er laget av. Knappene har jeg trekt i samme stoff som fóret, med hemper i lys rosa som skaper en liten kontrast.

1 kommentar:

  1. Hei

    Et det lilla stoffet noe du har funnet i en butikk nå?
    Jeg har lett etter blomstrete stoff i den stilen der da jeg har lyst til å sy et par puter.

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)