torsdag 23. september 2010

Loppeoppussing - syskrin og perm

På et av loppemarkedene i vår, fant jeg et gammelt syskrin om en perm med sy-møsntre fra 70-tallet, som jeg skrev om her. Syskrinet var shabby og supperosa, og permen var kjedelig.



Nå er skrinet hvitt, med tøff retrotapet inni. Permen har jeg trekt om i et nydelig blomstermønstret bomullsstoff.





Jeg ble så fornøyd med permen, at jeg nå er på utkikk etter flere gamle permer jeg kan sy stofftrekk til. Hvor fint hadde det vel ikke vært med permer i mange forskjellige blomstermønstre og farger på rekke og rad på hobbyrommet? :)

5 kommentarer:

  1. Det stoffet på permen er så nydeleg :) Er det loppefunn eller kjøpt i butikk? Eg er framleis på leit etter "det perfekte stoffet" til den puffen eg kjøpte i løpet av loppishelga vår, og det der er ganske i nærheten. Hehe.

    SvarSlett
  2. Trekke permer var en kjempeidé! Den ble virkelig fin. (Tror jeg skal herme. Permene mine er tristere enn regnvær. Har troen på at om fine ting gjør det lettere å jobbe.)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)