søndag 18. april 2010

Loppehelgen

En helg med enormt mange loppemarkeder! Jeg var innom seks stykker, og er godt fornøyd med det.

Lørdag var vi på Haslum, Hosle, Rykkin, Høvik Verk og Grav. Søndag på Oppsal. Lørdagene tas alltid mer seriøst enn søndagene, og det blir skjelden mer en en etterslenger eller to, i litt roligere tempo, på søndagene :)

Fangsten ble bra, selv om de virkelig flotte stoffbitene lar vente på seg. Først og fremst ser jeg etter fine stoff til Majakjoler, men har kommet hjem med lite som egner seg til det. Krysser fingrene for at det blir flere fine stoffer neste helg!

Av andre ting enn stoffer, har jeg fått meg en knalltøff gammel blå hatteeske, et nydelig lite sett med tekopper og skåler av syltynn kinesisk porselen, rist(?) til å sette våt oppvask på, noen fruktkniver, en kakespade, og en gammel veske som kunne vært helt super om det ikke hadde luktet mugg i den. Jeg tror det var alt. Legg merke til at jeg greide å styre unna å kjøpe flere møbler, selv om jeg neeeesten falt for fristelsen til å kjøpe et knalltøft gammel symaskinbord. Og så har jeg nesten ikke kjøpt servise.. :p

Et bittelite utvalg fra stoffhaugen som alt er vasket:





Har dere funnet noe fint på loppemarked denne helgen?

10 kommentarer:

  1. Jeg fant et veldig tøft ogm kraftig retrostoff til handlenett. Og så fant jeg noen stoffer i panamavev som jeg tenker vil passe til kjøkkenhåndklær. Jeg har lett etter noen med en passende kvalitet til det lenge. Det må jo være passe tykt og suge til seg vann. Så nå snart blir det kjøkkenhåndkler med ku og høne i butikken min!

    SvarSlett
  2. Åhh, misunnelig!! Fant du mye fint på Haslum?

    Var der for første gangen i fjor vår og ble nesten overveldet over hvor mye stoffer jeg fant der.

    Sitter strandet i Bodø til neste helg jeg, da kommer jeg tøffende ned med toget :) Har sovekupè fra Trondheim så jeg skal være uthvilt og klar til å dra på loppis når toget er framme, hehe.

    Fikk meg en tur på loftet til ei hyggelig dame her i Bodø for et par dager siden og da fikk jeg blant annet to grønne gardinlengder med hvite hjerter. Ser ut til å være helt likedan som det du har på bildet bare med omvendte farger :)

    PS. Du kan prøve å spraye X-it i den vesken som lukter mugg, har hatt hell med det et par ganger..men vær forberedt på å spraye den en del, flere ganger.

    SvarSlett
  3. AAArgh! Jeg måtte på jobb for en kollega som sitter fast i Provence ( staaaaakars) og gikk glipp av hele loppehelgen. Din helgefangst er jo bare sånn man drømmer om! Hjelpemeg du har vært heldig! Sukk.

    SvarSlett
  4. Å, så heldig du er som har så mange loppis'er rundt deg. Ikke ett i sikte heromkring :(

    SvarSlett
  5. Jeg har også vært på seks loppemarkeder i helgen, blant annet Oppsal. Har funnet fine bokser og gammelt, mykt sengetøy, og en fantastisk fin liten skinnveske. Meget fornøyd!

    SvarSlett
  6. Nylonvask pleier å ta mugglukt!:)

    SvarSlett
  7. Det var fiiiint ja! Ellers hatt en fin helg?

    SvarSlett
  8. Takk for mugglukttips, Gunn og One! Tror jeg skal prøve å fjerne fóret og sy et nytt. Det er vel der den verste mugglukten sitter. Så får jeg prøve å muggbehandle skinnet..

    Gunn: Haslum var som vanlig bra! Det var dit vi dro først, og jeg fant vel ca to poser med stoff. Ikke sånn superfangst, men bra. Og så fant jeg hatteesken der!

    Lappestua: Ja, det er da litt rart at det er så lite loppemarkeder i resten av landet!? Det er da korps som trenger penger der og? Men du kan jo ta deg en loppehelg i Oslo? :)

    Løvinnen: finfin! :)

    SvarSlett
  9. Da svir det ikke så mye at jeg ikke kom meg dit.. For i fjor kom jeg ut med tre blå Ikea poser med stoffer, flere ubrukte stoffer i metervis og! Begynner kanskje å bli utplukket overalt.

    Venter forresten i spenning på det sjalet du skulle legge ut for salg, kanskje jeg kan reservere det så slipper jeg å sjekke Epla-butikken din fem ganger for dagen ;) Ikke noe hast, men jeg ville gjerne kjøpe det :)

    SvarSlett
  10. Gunn: hihi, du har jo ikke sett sjalet engang! Grunnen til at jeg somler, er at jeg skal prøve å lære meg en ny fot på den gamle symaskinen. Det er en fot med liten buesak på, som skal være fin å sy kantsøm på tynne stoffer. Bretter inn og syr samtidig, liksom. Men jeg må som sagt lære meg den! Jeg kan se fra til deg før jeg legger det ut, så kan du jo få førsteretten på det hvis du vil ha det :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)