onsdag 8. februar 2017

Systua, et godt sted å være

Da vi kjøpte huset vårt for 3 1/2 år siden, var det mye nytt i vente og mye å glede seg til. Noe av det jeg gledet meg aller mest til, var å få en stor kjellerstue helt for meg selv. Her har jeg tilbragt mange, mange timer; skapt, fått inspirasjon, og slappet av. Selve rommet har blitt oppgradert og ommøbler uttallige ganger ganger, og to av de første bildene av systua, ser dere her:



Selv om det så ganske imponerende ut med en så lang vegg med bare stoffhyller og fargesorterte stoffer, har jeg gjort om en god del etter dette bildet ble tatt. Rommet har ikke en like imponerende stoffhyllerekke lenger, selv om stoffhyllene er like mange, men det er blitt koseligere og mer praktisk til de bruksområdene systua har.

Sånn ser det ut nå:


Teppet på gulvet, er det beste valget jeg har tatt noensinne når det gjelder oppussing. Fra å være en gulvkald kjellerstue med et slitt og kjipt laminatgulv, er det nå lunt og godt, med et varmt og pent gulvbelegg i 100% ull. Det jeg har lagt her, er teppefliser i to forskjellige farger, som var veldig enkelt og greit å legge selv. Jeg la det en måned eller to etter Olivia var født, og tok litt og litt mens hun sov i vippestolen på den andre siden av rommet. Bare lagt rett over laminaten, med litt dobbeltsidig tape for å feste. Good times. :D De flisene Olivia har gulpet på, har jeg dessuten bare tatt ut og byttet ut litt etter litt, da jeg fikk noen til overs. Utrolig praktisk!




Det er godt å ha en liten stuedel også her nede, med en sofa jeg kan legge meg ned på og slappe av mellom slagene, og der det er plass til besøk


Det er herlig å være omgitt av stoffer, farger, symaskiner som står fremme og inspirasjon i hver krok. Jeg føler meg virkelig heldig som har dette.

2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Takk! :) (Og så hyggelig å se at du fortsatt følger med på nye blogginnlegg. :D)

      Slett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)