fredag 20. januar 2017

Dagnykjoler!

Jeg (og halve Instagram) har fått helt dilla på Dagnykjolen! Denne kjolen er det første store og "ordentlige" jeg har strikket, og er grunnen til at jeg har hatt pinnene gående omtrent kontinuerlig denne høsten og vinteren. Tre kjoler har det blitt, og jeg har lyst på flere!

Den siste kjolen kom av pinnene her om dagen, og er strikket i Pickles pure wool i fargen "Mørk eple".



Kjole nummer to er strikket i garnet Pickles Tweedy, i fargen "Teglstein".



Den første kjolen er også strikket i Pickles Tweedy, hovedfarge "Kilde" og striper i "Iris".



Eeeelsker alle tre kjolene! Har lyst til å strikke en i bomullsgarn også, eller et lettere garn i blanding av ull og bomull. Er det noen som har garntips som kan passe?

1 kommentar:

  1. Kjempefin! Jeg har to lignede kjoler selv, men de er butikkjøpt, ikke hjemmestrikket. Jeg er ikke en strikker selv. Men nå lurer jeg på om jeg skal spørre mormor om en Dagnykjole, hun strikker som en helt! :D

    - heijegheterjune.com (det var ikke mulig å kommentere med navn/bloggadresse her?)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)