tirsdag 3. februar 2015

Jeg har sydd litt igjen!

- og det føltes så godt! Dagene er litt greiere nå, med en baby som har begynt å få gode soverutiner. Vi er ikke helt i mål med de der soverutinene ennå, men på god vei i alle fall. Og det betyr ledige stunder for mamma. Jeg har hatt noen kvelder nede på systua nå, som jeg har brukt på å sy et leketeppe til lekegrinden til Olivia. Det er nok like før hun begynner å forflytte seg litt mer, så da er det greit med lekegrind på klar. Selve grinda har jeg kjøpt brukt, og slik ble leketeppet:



Teppet er laget av 9 ruter som er tilpasset grinda etter mål. Jeg har satt det sammen av noen fine barnestoffer, og noen mer nøytrale som jeg har aplikert på. På baksiden er det også et fint barnestoff, så det kan fint snus. Teppet er fóret med et tynt vatteppe. I hvert hjørne har jeg sydd på bånd, som knytes fast i grinda.



Kjempefornøyd med teppet! Nå gjenstår det bare å krysse fingrene for at Olivia skal trives der. :)


1 kommentar:

  1. Nydelig teppe! Det blir fint i lekegrinden og utenfor når hun blir mer mobil.
    Denne første tiden går så fort, så det gjelder å nyte den. Disse første månedene kommer aldri tilbake, men du har masse tid til søm og kreative sysler i årene som kommer :)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)