mandag 25. juni 2012

Mummimamma

Det stripete stoffet jeg har brukt i denne kjolen er det en liten historie bak. Stoffet var en av flere jeg fikk av ei venninne som var innom her med en bunke stoffer til meg. Mens vi gikk gjennom stoffbunken fikk jeg litt bakhistorier om flere av stoffene (som jeg elsker!). Det stripete stoffet hadde blitt brukt som Mummimammakostyme i en overraskelsesfest med Mummitema for noen år siden. - Og nå har det blitt Mummimammaforkle igjen, i en litt annen form. Sånt syns jeg er veldig festlig. :)


Dette er en av flere Majakjoler jeg ikke kommer til å legge ut på Epla, men tar med meg rett til markedet i Halden neste helg.

5 kommentarer:

  1. Så fin Mummimamma-kjolen ble! <3 Og det er så herlig når stoffene får nytt liv på denne måten. *Glad*

    SvarSlett
  2. Så fiiin! :) Håper jeg kommer dithen at jeg klarer å sy noe lignende selv snart. Har hatt min første erfaring med usynlig glidelås idag og jeg sier bare herregud, måtte det bli mindre surr neste gang. :p

    SvarSlett
  3. Hei! Jeg elsker den Monchichi-kjolen du har på Epla! Jeg vil kjøpe den i en gave til min søster som venter barn, men hun har ikke fått vite kjønn enda! Har du mer av dette stoffet til å lage et alternativt plagg til gutt?:D Får vite kjønn til neste uke!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Jeg har en liten stoffbit til av samme stoffet - nok til en tilsvarende kjole, MEN jeg aner ikke hva slags gutteplagg jeg eventuelt kunne sydd av det... Jeg har jo i utgangspunktet ingenting til gutt i butikken min :/ Krysser fingrene for at det blir jente ;)

      Slett
  4. Vi krysser fingrene for jente! Og at du ikke selger kjolen i helgen;) Alternativt; kan jeg kjøpe stoffbiten av deg? Vi bare elsker den apen og har gode barndomsminner fra den! Så hun mååå få et plagg med den!:)

    SvarSlett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)