fredag 18. april 2014

Farvel, kjære August-servise


Etter å samlet på meg enormt mange deler av August-serviset fra Stavangerflint, skal jeg nå (ganske vemodig) selge det. Håper det får seg et nytt, godt hjem!

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47886535

Jeg har visst hamstret litt for mye opp gjennom årene, sier samboeren, så jeg må være litt hard mot meg selv og kvitte meg med en del. Det er jo forsåvidt forståelig at han blant annet ikke syns vi kan ha 15 forskjellige serviser.. :p

Noe av dette er arvet, noe har jeg fått, og en del er kjøpt på loppemarked og i bruktbutikker. Etter å ha samlet i flere år, er dette resultatet:

25 middagstallerkener
12 frokosttallerkener
22 store dype tallerkener
16 små dype tallerkener
15 kaffekopper med skåler + en ekstra skål
10 eggeglass
3 tekopper
1 tekanne
1 stettfat
1 rund form
1 høyere rund form med lokk og håndtak
3 runde krukker med lokk + et ekstra lokk
2 firkantede krukker med lokk
1 sausnebb med skål
2 fløtemugger
1 avlang form med høye kanter
8 avlange serveringsfat, 5 forskjellige størrelser

Ukomplett/i dårligere stand:
(alt dette er også fullt brukbart)

1 stor dyp tallerken
1 liten dyp tallerken
1 smørskål med skår i lokket
1 smørskål uten lokk
2 runde krukker med lokk, skår i den ene krukken, misfarging i den andre
4 kaffekopper med små skår

Alt selges samlet for bare 4000,-
Klikk her for å komme til Finn-annonsen for enda flere bilder!

http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47886535

Jeg har noen flere Finn-annonser ute også nå - to flotte gamle stoler, Sølvsuper-radioen min fra Tandberg og to gamle høyttalere. Klikk her for å komme til alle annonsene mine!

4 kommentarer:

  1. Du har samla flittig ser eg! Dei er heldige dei som endar opp med alt dette! :) Sjølv samlar eg på Safran-serien til Figgjo Flint, elles hadde dette vore veldig interessant! August er også veldig fint :)

    SvarSlett
  2. Hjartet mitt blør for deg som må kvitte deg med alt dette nydeleg vakre vintageserviset... :(
    Men eg forstår jo at det gjerne kan bli litt plassmangel med så mange serviser :) Du har i alle fall vore kjempeflink å samle! :)
    Du kan jo gjerne behalde ein liten ting som minne :) Sjølv har eg ein av desse tallerkane på vintageveggen min i stova. Eg likar så godt mønsteret og fargane :)
    Lukke til med salet :)

    SvarSlett
  3. 15 ulike serviser - godt å se at det ikke bare er meg som er svak for fine, gamle serviser :) Hvilket er favoritten av de du beholder? Hadde vært gøy å se :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp, har blitt en del serviser på meg etter mye loppemarkedtråling. Er jo så vanskelig å gå fra det! Godt å høre jeg har likesinnede! :p

      Det vi bruker mest nå, til hverdagsservise til frokost, lunsj og kaffe er dette: http://idaogmuskatt.blogspot.no/2013/05/bjrn-wiinblad.html - og det er jeg på jakt etter flere deler til. Hadde vært supert om vi fant middagstallerkener i det samme!

      Dette har jeg også beholdt, og bruker en del til sånn finservise: http://idaogmuskatt.blogspot.no/2009/10/stavangerflint-og-en-dose-galskap.html

      Ennå et servise til både hverdags og finbruk, som jeg elsker, og har veldig lyst til å finne mer av: http://idaogmuskatt.blogspot.no/2011/01/hvitt-med-grnne-blomsterslynger.html

      Og til ekstra fin-fint har vi et jeg har arvet etter mormor og morfar, som jeg har veldig mange deler av, og som jeg ikke tror jeg har blogget om før. :)

      Slett

Takk for alle kommentarer og tilbakemeldinger! :)